فردوسی پور و توانائیهایش / فروغی و مدارهایش

به نظر می آید با شرایط فعلی این فروغی مدیر شبکه سه سیماست که از مدار مردم خارج شده زیرا هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی نمی تواند منکر شود که حتی انقلاب اسلامی به خواست و اراده مردم بود.

به گزارش رصد روز ، پخش تصاویر مسابقات آسیایی توسط تلویزیون کشورمان که حق پخش آنها را خریداری نکرده بود حسابی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا را برآشفت و باعث شد تا هیچ یک از خبرنگاران کشورمان مجوز حضور در فینال جام باشگاهها را دریافت نکنند. در این میان عدم صدور روادید برای محمدحسین میثاقی و مهدی هاشمی بیش از همه اتفاقات پر رنگ است اما پر رنگ تر از این خبرها گزارش عادل فردوسی پور در فینال جام باشگاههای آسیاست.

 

فروغی

 

 

 

AFC از گزارشگر این روزها غایب کشورمان خواسته تا این بازی را برای بخش فارسی این کنفدراسیون گزارش کند. این در حالیست که محمدحسین میثاقی و مهدی هاشمی که پیش تر قرار بود راهی این مسابقه شوند خبری از صدور روادیدشان نیست. هرچند که این موضوع باعث شد تا کاروان پرسپولیس نام این دو را در لیست خود قرار دهد تا شاید به این واسطه می شد شاهد حضور مجری برنامه فوتبال برتر و مهدی هاشمی در این فینال باشیم.

 

عادل فردوسی پور

 

دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا از عادل فردوسی پور باعث شد تا مدیر شبکه سه یعنی فروغی این فرضیه را پیش خود مطرح کند که مجری به زعم فروغی خارج از مدار در لیست کاروان پرسپولیس قرار گرفته و به این جهت روادید برایش صادر شده که این شائبه باعث شد تا باشگاه پرسپولیس لیست کاروان اعزامی خود را در اختیار صدا و سیما قرار دهد.

 

اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا از محبوبیت عادل فروسی پور و میزان اشراف او از مسائل روز فوتبال دنیا منجر به انتخاب گزارشگر محبوب کشور برای گزارش فینال آسیا شده و این تنها نکته ایست که مدیری مانند فروغی از آن یا خبر دارد یا دوست دارد به این موضوع فکر نکند. در هر صورت هیچ یک از خبرنگاران کشور به خاطر ضعفی که در ساختار مدیریت صدا و سیما وجود دارد و طی آن بدون پرداخت حق پخش اقدام به انتشار تصاویر مسابقات آسیایی کرده حق حضور در فینال را ندارند و در این میان عادل فردوسی پور به واسطه توانائیش به صورت مستقیم برای این مسابقه انتخاب شده که امیدواریم این انتخاب یکبار دیگر مدیران صدا و سیما را به تجدید نظر در سیاست هایشان وادارد.

 

انتخاب مجری سابق برنامه نود و تهیه کننده و کارگردان برنامه فوتبال ۱۲۰ که در آماری که به تازگی منشتر شد بیشتر از فوتبال برتر مخاطب داشت یک پیام آشکار را برای فروغی مدیر شبکه سه مخابره می کند که استعداد ذاتی ربطی به مدار و این حرفها ندارد و اگر بنا باشد که کمترین صدایی از مجری یک رسانه ملی به عنوان منتقد درنیاید باید به اساس تمام سیاستگذاریهای این رسانه شک کرد.

 

خوب بود که فروغی جوان قبل از تصمیمات ناگهانی و هیجانی که موجی از انتقادها را به سمت رسانه ملی سرازیر کرد به تبعات چنین رفتاری به درستی فکر می کرد و اگر مسئله ای بود درون خانواده حل می شد نه اینکه با گرفتن تریبون و تحقیر افراد سلیقه کسانی باشد که از او حمایت می کنند. عادل فردوسی پور در کدام یک از برنامه هایش حرفی زد که حرف مردم نبود؟ اصولا رسانه باید صدای مردم باشد یا صدای تعداد معدودی از از یقه سفیدها؟

 

ارجحیت فروغی برای چنین تصمیمی رضایت خاطر مردم بود یا رضایت خاطر یک طیف خاص؟ آیا آمار محبوبیت فوتبال ۱۲۰ در مقایسه با شبکه سه که همیشه جزو انتخاب مردم است کافی نبود تا فروغی پی به ظرفیت های مردمی فردوسی ببرد؟

 

به نظر می آید با شرایط فعلی این فروغی مدیر شبکه سه سیماست که از مدار مردم خارج شده زیرا هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی نمی تواند منکر شود که حتی انقلاب اسلامی به خواست و اراده مردم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار