فوری؛ یارانه نقدی مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

وزیر نیرو از قطع یارانه نقدی مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: براساس بند «ل» تبصره ۱۵ در بخش آب و برق مکلف هستیم یارانه مصارف مازاد بر الگو را قطع کنیم که به صورت پلکانی این اتفاق می‌افتد. به گزارش رصد روز،  یارانه نقدی کدام خانوارها قطع می‌...

وزیر نیرو از قطع یارانه نقدی مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: براساس بند «ل» تبصره ۱۵ در بخش آب و برق مکلف هستیم یارانه مصارف مازاد بر الگو را قطع کنیم که به صورت پلکانی این اتفاق می‌افتد.

به گزارش رصد روز،  یارانه نقدی کدام خانوارها قطع می‌شود؟ وزیر نیرو درباره قطع یارانه نقدی خانوارها توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: یارانه نقدی مشترکان پرمصرف قطع می‌شود. جزئیات قطع یارانه نقدی خانوارها اعلام شد.

وزیر نیرو از قطع یارانه نقدی مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: براساس بند «ل» تبصره ۱۵ در بخش آب و برق مکلف هستیم یارانه مصارف مازاد بر الگو را قطع کنیم که به صورت پلکانی این اتفاق می‌افتد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب ادامه داد: اعتقاد ما این است که با طرح پاداش صرفه‌جویی مصارف عمده مشترکان نسبت به سال گذشته به شدت کاهش می‌یابد و این امکان وجود دارد که اگر مشترکی رعایت نکرد مشمول نرخ‌های بالا شود که این موضوع امسال اجرایی خواهد شد.

محرابیان در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد حق‌آبه هیرمند اظهار کرد: امروز بعد از ظهر جلسه مهمی را برگزار می‌شود که تصمیمات مهمی را در آن اخذ خواهد شد و مراتب آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وزیر نیرو در خصوص سیاست‌گذاری‌ها در خصوص صادرات و واردات برق اظهار کرد: سیاست ما از سال گذشته در موضوع واردات و صادرات تغییر کرد به گونه‌ای که اکنون مبادله برق داریم هر زمان شبکه داخلی نیاز به برق داشته باشد برق را وارد و زمانی که برق مازاد داشته باشیم آن را صادر می‌کنیم.

به گفته وزیر نیرو، در چهار ماه گرم سال تلاش می‌کنیم که تراز واردات را افزایش دهیم تا برق داخل تامین شود اما این بدین معنا نیست که صادرات برق نداشته باشیم چرا که ممکن است از یک نقطه ۱۰۰۰ مگاوات وارد و به یک نقطه ۵۰ مگاوات صادر کنیم اما در مجموع تراز را مثبت خواهیم کرد به نحوی که برق مورد نیاز تامین شود.

علی اکبر محرابیان در خصوص برنامه طرح پاداش سراسری مشترکان برق اظهار کرد: در آستانه فصل گرما و افزایش چشم‌گیر مصرف برق هستیم که برای عبور از این شرایط از مهرماه سال ۱۴۰۱، ۱۴۰ برنامه را ابلاغ و پیگیری کرده‌ایم.

محرابیان با بیان این‌که این اقدامات در دو بخش طرح‌های توسعه‌ای، ارتقاء نیروگاه‌های موجود، رفع محدودیت‌ها و توسعه شبکه خطوط انتقال پست و همچنین پروژه‌های مدیریت مصرف تعریف شده است ادامه داد: برای بخش خانگی، اداری و تولیدی برنامه‌های متنوعی را تعریف کرده‌ایم.

وزیر نیرو ادامه داد: در بخش خانگی طرح پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شده و این طرح به منظور این‌که بتوانیم برق پایدار را برای همه بخش‌ها تامین کنیم اجرایی می‌شود و هر مشترک که میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهد مشمول این طرح خواهد شد.

وزیر نیرو اظهار کرد: سوال می‌شود که چند مگاوات امکان صرفه‌جویی وجود دارد، تصریح کرد: میزان مصارف متفاوت است الگو در تابستان در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات و در مناطق گرمسیری ۳۰۰۰ کیلووات ساعت تعریف شده است و اگر مشترکی صرفه‌جویی داشته باشد مشمول پاداش می‌شود.

به گفته محرابیان، همه مردم می‌توانند از این حق برخوردار باشند و شرایط را طوری پیش‌بینی شده است که هیچ سقفی برای مصرف‌ها وجود نداشته باشد.

وزیر نیرو گفت: از مردم خواهش می‌کنیم از این فرصت برای کاهش مصرف و برخورداری از پاداش نهایت استفاده را کنند.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای طرح تعویض کولرهای فرسوده اظهار کرد: طبیعتا با اجرای طرح‌هایی مانند پاداش صرفه‌جویی این امکان و انگیزه به وجود می‌آید که هر مشترکی نسبت به تعویض کولر انگیزه کافی داشته باشد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط