قیمت اقلام اساسی در سال ۱۴۰۰ چقدر افزایش داشت؟ / ناتوانی در کنترل قیمت حتی یک قلم

به گزارش اختصاصی رصد روز ، قیمت اقلام اساسی در سال ۱۴۰۰ با افزایش باور نکردنی روبرو بود. این افزایش قیمتها در شرایطی اتفاق افتاد که یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم مهار قیمت ها بود اما نه تنها که این مسئله محقق نشد بلکه در برخی موارد شاهد...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، قیمت اقلام اساسی در سال ۱۴۰۰ با افزایش باور نکردنی روبرو بود. این افزایش قیمتها در شرایطی اتفاق افتاد که یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم مهار قیمت ها بود اما نه تنها که این مسئله محقق نشد بلکه در برخی موارد شاهد رشد لجام گسیخته اصلی ترین اقلام سبد غذایی روزانه مردم بودیم. افزایش بی سابقه قیمتها تورمی باور نکردنی را به اقتصاد خانوار تحمیل و باعث شد تا برخی مردم به گفته خودشان اقدام به تعدیل سبد غذایی خویش کنند.

بررسی ها نشاتن میدهد که هرکیلو برنج پاکستانی درجه یک با ۲۳.۳ درصد افزایش در بهمن ماه سال قبل به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید. برنج طارم اعلاء نیز در ۱۱ ماهه سال قبل با ۱۰۷.۶ درصد افزایش به ۷۰ هزار و ۲۰۰ تومان پهلو زد. برنج داخلی هاشمی درجه یک نیز با ۱۰۶.۷ درصد افزایش روبرو شد به ۶۸ هزار تومان رسید. این در حالیست که بررسی میدانی حکایت از قیمتهای ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی برنج می دهد.

شکر سفید و گوشت گوساله نیز به ترتیب افزایش قیمت ۷۶.۵ و ۳۹.۱ درصد به ترتیب به ۱۶ هزار و ۸۲۰ و ۱۴۱ هزاز و ۷۶۰ تومان رسید.

نکته عجیب در خصوص افزایش قیمت اقلام اساسی به میزان افزایش قیمت یکماهه قیمت برنج در فاصله دی تا بهمن ۱۴۰۰ بر می گردد که به طور میانگین ۱۶.۷ درصد افزایش را نشان میدهد.

قیمت اقلام اساسی در سال ۱۴۰۰

 

قیمت اقلام اساسی در سال 1400

سؤالی که باید از دولت ابراهیم رئیسی پرسید این است که با توجه به رشد عجیب و غریب قیمت اقلام اساسی در دولت او آیا تیم اقتصادی دولت سیزدهم قادر به تثبیت این قیمتها خواهد بود یا در ادامه نیز باید شاهد افزایش قیمت دوباره این اقلام باشیم؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

افرند

پاسخ دادن

۲۱ تیر ۱۴۰۱


سلام در این میان تولید کننده بار بیشترین ضرر را میکنه. امیدواریم مشکلات معیشتی مردم درست بشه.

آخرین اخبار