قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۱۱/۲۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۸۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید. به گزارش رصد روز، ادامه تورم بالا در آمریکا تبدیل به یک مشکل بزرگ برای طلا شده و آن را در سطح ۱۸۰۰ دلار نگه‌داشته است. برخی تحلیلگران عقیده دارند این شرایط ممکن است قیمت...

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۸۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش رصد روز، ادامه تورم بالا در آمریکا تبدیل به یک مشکل بزرگ برای طلا شده و آن را در سطح ۱۸۰۰ دلار نگه‌داشته است. برخی تحلیلگران عقیده دارند این شرایط ممکن است قیمت طلا را تا محدوده ۱۷۰۰ دلار هم پایین بیاورد.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۸۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 در ابتدا انتظار می‌رفت قیمت طلا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی به بیش‌از ۲۰۰۰ دلار برسد. قیمت طلا قبل‌از انتشار گزارش لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه ژانویه به بالاترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته یعنی ۱۹۷۵ دلار در هر اونس رسیده بود. اما این گزارش که حاکی از رشد اشتغال در آمریکا بود نگرانی درمورد تورم را دوباره افزایش داد. قیمت طلا پس‌از انتشار این خبر به زیر ۱۸۳۰ دلار سقوط کرد و بعد تا ۱۸۷۵ دلار بالا رفت.

 شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که در روز سه‌شنبه منتشر شد بیش‌از پیش نگرانی درمورد تورم در این کشور را افزایش داد و قیمت طلا را تا کمتر از ۱۸۵۰ دلار پایین آورد.

 این نگرانی وجود دارد که فدرال رزرو آمریکا به سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی خود ادامه داده و نرخ بهره را بالاتر ببرد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 طلا در میان مبارزه بانک مرکزی آمریکا دربرابر تورم گیر افتاده است. هر گونه افزایش ارزش دلار یا سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.

 ارزش سایر فلزات گرانبها هم رو به کاهش بوده‌است. قیمت نقره با ۱.۲۷ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۴۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۶ درصد کاهش ۹۲۰ دلار و ۸۹ سنت معامله می‌شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط