قیمت جهانی نفت خام کاهش یافت

قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنجشنبه در حالی افت کرد که اعلام شد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای رشد کرده است.

به گزارش رصد روز، قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنجشنبه، در حالی افت کرد که اعلام شد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای رشد کرده است.

 تا ساعت ۷:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۰.۵۰ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب افت کرد و به ۷۸.۲۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۰.۰۹ درصد پایین آمد و به ۷۴.۷۶ دلار بازگشت.قیمت هر دو شاخص نفت خام در پایان معاملات دیشب ۰.۶ درصد پایین آمده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد ذخایر انبارهای نفت این کشور این هفته ۴.۶ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۱۸.۵ میلیون بشکه رسیده است.

آن در حالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز با توجه به کمبود عرضه نفت پیش‌بینی کرده بودند میزان این ذخایر ۱.۷ میلیون بشکه کاهش یابد.

این افزایش ذخایر در حالی اتفاق می‌افتد که میزان تولید نفت خام آمریکا هم به سطح قبل از طوفان آیدا، یعنی ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز بازگشته است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار