قیمت مصوب خرما اعلام شد / یک کیلو خرما ۴۸ هزار تومان

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرمای مضافتی در بسته‌های ۵۵۰گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به‌ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که مردم می‌توانند این محصولات را به این قیمت از میادین میوه تهیه کنند.

به گزارش رصد روز، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرمای مضافتی در بسته‌های ۵۵۰گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به‌ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که مردم می‌توانند این محصولات را به این قیمت از میادین میوه تهیه کنند.

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در ۱۴ استان کشور ۲۶۸ هزار هکتار نخیلات خرما وجود دارد که ایران را با تولید یک‌میلیون و ۴۲۰ هزار تن  در رتبه سومین تولیدکننده خرما در جهان قرار داده است.

وی افزود: ۲۰ درصد بازار جهانی خرما نیز در اختیار ایران است و سالانه ۳۸۸ هزار تن به‌ارزش ۳۰۰ میلیون دلار صادر می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:  سرانه مصرف خرما در کشورمان ۸ تا ۱۰ کیلوگرم است یعنی ایرانیان سالانه در حدود ۱۰ کیلوگرم از این محصول را مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری انجمن‌های ملی خرما و صادرکنندگان بازار این محصول را در ماه رمضان کنترل کرده‌ایم که افزایش تقاضا در این ایام موجب افزایش قیمت‌ها نشود.

برومندی اظهار داشت: قیمت خرمای مضافتی در بسته‌های ۵۵۰گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به‌ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که به‌عبارتی قیمت هر کیلوگرم از این محصول ۴۸ هزار تومان می‌شود و فروش بالاتر از این قیمت قابل قبول نیست و توسط دستگاه‌های نظارتی این قیمت کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبودی در تولید خرما در کشور وجود ندارد به‌طوری که ۷۰ هزار تن خرما در سردخانه‌ها باقی مانده است که برای این ایام استفاده شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط