قیمت نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل نیم درصد رشد به ۷۴ دلار و ۸۵ سنت رسید.

به گزارش رصد روز، پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا در هفته گذشته کاهش بیش از انتظار داشته است و انتظارات در مورد احتمال شتاب گرفتن رشد تقاضا از رشد عرضه را تقویت کرد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل نیم درصد رشد به ۷۴ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۹ درصد رشد به ۷۲ دلار و ۷ سنت رسید.

آمارهای منتشر شده از سوی انستیتوی نفت آمریکا نشان داد که حجم ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۳ جولای با ۴.۷ میلیون بشکه کاهش مواجه شده در حالی که حجم ذخایر بنزین ۶.۲ میلیون و ذخایر میعانات ۱.۹ میلیون افت داشته است.

این در حالی است که تحلیلگران انتظار کاهش ۲.۹ میلیون بشکه ای نفت خام را داشتند. آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: «اکثر تجار انرژی واکنش خاصی به افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته نشان ندادند، بنابراین اکنون تمام توجهات معطوف گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکاست تا مشخص شود که آیا آمارهای کاهش ذخایر و از سرگیری روند کاهشی تایید می شود یا نه.»

در زمینه ذخایر بنزین تحلیلگران انتظار داشتند در هفته منتهی به ۲۳ جولای حجم ذخایر ۹۰۰ هزار بشکه کاهش داشته باشد.

مویا افزود: «آمریکا همچنان در اوج فصل سفرهای تابستانی قرار دارد و همه تلاش دارند نهایت استفاده را از تابستان امسال ببرند.»

افزایش موارد ابتلا به سویه دلتا در آمریکا چشم انداز رشد تقاضای انرژی را کاهش نداده است. در آمریکا متوسط ابتلای روزانه در طی ۷ روز گذشته به بیش از ۵۷ هزار نفر رسیده است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط