قیمت نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل امروز با یک دلار و ۱۸ سنت معادل ۱.۳۱ درصد رشد به ۹۱ دلار و ۲۱ سنت رسید.

به گزارش رصد روز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل امروز با یک دلار و ۱۸ سنت معادل ۱.۳۱ درصد رشد به ۹۱ دلار و ۲۱ سنت رسید.

 در حالی که سرمایه گذاران انتظار دارند عرضه نفت همچنان محدود بماند قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود و در نزدیکی بالاترین رقم های ۷ سال گذشته که هفته گذشته به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل امروز با یک دلار و ۱۸ سنت معادل ۱.۳۱ درصد رشد به ۹۱ دلار و ۲۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه مارس امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۲۸ درصد رشد به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

روز جمعه قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب به ۹۱ دلار و ۷۰ سنت و ۸۸ دلار و ۸۴ سنت رسیده بود که بالاترین رقم های ثبت شده از اکتبر ۲۰۱۴ تاکنون بود. کمبود عرضه نفت و تنش های ژئوپلتیک در شرق اروپا و خاورمیانه سبب شده تا قیمت نفت در ماه ژانویه حدود ۱۷ درصد افزایش یابد و بهترین عملکرد ماهانه طی ۱۱ ماه گذشته را به نمایش بگذارد.

هیرویوکی کیکوکاوا مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: «احتمال اینکه محدودیت در عرضه نفت ادامه یابد و همزمان تقاضا تقویت شود سبب شده تا بازار همچنان در وضعیت افزایشی باقی بماند.»

اکنون تمام نگاه ها به تصمیم گروه اوپک پلاس و همچنین وضعیت رویارویی بین روسیه و غرب بر سر اوکراین دخوته شده است. به گفته کیکوکاوا قیمت نفت خام آمریکا ممکن است به زودی به ۹۰ دلار برسد.

تحلیلگران بازار و منابع آگاه می گویند انتظار دارند اوپک پلاس در نشست روز چهارشنبه خود سیاست فعلی خود مبنی بر افزایش تدریجی عرضه را ادامه دهد.
نتایج تحقیق رویترز نشان می دهد تولید نفت اوپک در ماه ژانویه بار دیگر کمتر از رقمی بود که قرار بود به موجب توافق این اوپک پلاس به آن برسد.

تنش ها بین روسیه و غرب نیز در رشد قیمت ها دخیل بوده است. اختلاف روسیه به عنوان دومین تولید کننده بزرگ نفت جهان و غرب در مورد پیوستن اوکراین به ناتو سبب شده تا نگرانی ها از احتمال اختلال در عرضه انرژی روسیه به کشورهای اروپایی تشدید شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط