قیمت نفت خام برنت افزایش یافت

قیمت نفت خام، در معاملات امروز، پنج‌شنبه، در حالی رشد و به جهش دیشب خود ادامه داد که گزارش جدید نشان داد میزان ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا کاهش یافته است.

به گزارش رصد روز، قیمت نفت خام، در معاملات امروز، پنج‌شنبه، در حالی رشد و به جهش دیشب خود ادامه داد که گزارش جدید نشان داد میزان ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا کاهش یافته است.

همچنین در گزارش اعلام شد میزان ذخایر بنزین آمریکا به پایین‌ترین سطح ۲ سال اخیر رسیده است که این نشان می‌دهد تقاضای بالایی برای خرید نفت خام از سوی پالایشگاه‌ها به وجود خواهد آمد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۲۰ به وقت تهران، ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۸۵.۹۹ دلار رسید.

این شاخص در معاملات دیشب ۰.۹ درصد جهش کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین وست تگزاس آمریکا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۸۳.۷۹ دلار رسید.

این شاخص هم در معاملات دیشب ۱.۱ درصد جهش کرده بود و به بالاترین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۴ تا کنون رسیده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در هفته‌ای که کارشناسان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند میزان ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا ۱.۹ میلیون بشکه رشد می‌کند اعلام کرد میزان این ذخایر ۴۳۱ هزار بشکه افت کرده است.

همچنین در این گزارش اعلام شد که میزان ذخایر انبارهای بنزین آمریکا با کاهش فراتر از انتظار ۵.۴ میلیون بشکه‌ای به ۲۱۷.۷ میلیون بشکه رسیده است که کمترین سطح آن از نوامبر ۲۰۱۹ تا کنون است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط