قیمت نفت کاهش یافت

در انتظار تصمیم‌گیری بعدی فدرال رزرو برای نرخ بهره کلیدی و آمار تورم آمریکا، قیمت نفت در معاملات کاهش یافت. به گزارش رصد روز، روز سه‌شنبه قیمت نفت کاهش یافت و افزایش‌های دو جلسه قبل را کنار گذاشت، در حالی که این بازار نسبت به ارقام تورم ا...

در انتظار تصمیم‌گیری بعدی فدرال رزرو برای نرخ بهره کلیدی و آمار تورم آمریکا، قیمت نفت در معاملات کاهش یافت.

به گزارش رصد روز، روز سه‌شنبه قیمت نفت کاهش یافت و افزایش‌های دو جلسه قبل را کنار گذاشت، در حالی که این بازار نسبت به ارقام تورم ایالات متحده در ماه آوریل و در انتظار تصمیم‌گیری بعدی فدرال رزرو برای نرخ بهره کلیدی، محتاط خواهد بود. در ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت تهران، قیمت نفت خام برنت با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۷۶.۷۱ دلار رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۷۲.۹۰ دلار رسید.

بازار امروز نسبت به داده‌های تورم محتاط است و با کاهش شدید موقعیت‌های خرید خالص طی دو هفته گذشته، بسیاری از معامله گران در حال حاضر از بازار خارج شده اند، بنابراین حجم معاملات پایین است. ارقام تورم قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه آوریل روز چهارشنبه اعلام می‌شود. فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره را افزایش داد که ممکن است آخرین افزایش چرخه سیاست انقباض آن باشد. به گفته یک تحلیل گر، با توجه به نگرانی‌های ناشی از رشد تقاضا، قیمت نفت از اینجا به بعد نمی‌تواند افزایش یابد، اما انتظاراوپک پلاس برای حفظ قیمت‌ها بالاتر از سطح ۷۰ دلار در هر بشکه بالاست.

استان آلبرتای کانادا در آخر هفته در واکنش به آتش‌سوزی‌هایی که نزدیک به ۳۰ هزار نفر را آواره کرده، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این وضعیت، تولیدکنندگان انرژی را وادار کرد تا تولید حداقل ۲۸۰ هزار بشکه نفت در روز، یعنی بیش از ۳ درصد از نفت تولیدی را تعطیل کنند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار