قیمت هر برگ اوراق مسکن امروز ۱۴ آذر

قیمت هر برگ اوراق مسکن روز به روز در حال افزایش است. قیمت این اوراق حالا مرز ۱۰۰ هزار تومان را هم رد کرده که به معنای افزایش هزینه وام مسکن است.   به گزارش رصد روز،قیمت اوراق مسکن هر روز افزایش می‌یابد و هزینه دریافت وام را نیز افزای...

قیمت هر برگ اوراق مسکن روز به روز در حال افزایش است. قیمت این اوراق حالا مرز ۱۰۰ هزار تومان را هم رد کرده که به معنای افزایش هزینه وام مسکن است.

 

به گزارش رصد روز،قیمت اوراق مسکن هر روز افزایش می‌یابد و هزینه دریافت وام را نیز افزایش می‌دهد؛ مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله است؛ بر همین  اساس برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری شود که هزینه این تعداد اوراق بر اساس قیمت هر برگ اوراق مسکن متفاوت است.

بررسی آخرین وضعیت بازار اوراق مسکن نشان می‌دهد که قیمت هر برگ اوراق مسکن (تسه) همچنان روندی افزایشی دارد و از مرز ۱۰۰ هزار تومان عبور کرده است. در حال حاضر قیمت هر برگ اوراق مسکن فروردین ۱۴۰۰ معادل ۱۰۵ هزار و ۵۰۴ تومان است؛ قیمت هر برگ اوراق مسکن اردیبهشت سال گذشته هم ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان است. قیمت هر برگ اوراق مسکن خردادماه ۱۴۰۰ نیز ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ تومان، تیر و مرداد ۱۴۰۰ معادل ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان، شهریور ۱۴۰۰ معادل ۱۰۵ هزار و ۷۰۰ تومان، مهرماه ۱۴۰۰ معادل ۱۱۰ هزار و ۱۰۸ تومان، آبان ۱۴۰۰ معادل ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ تومان، آذر ۱۴۰۰ معادل ۱۰۵ هزار و ۷۱۱ تومان، دی‌ماه ۱۴۰۰ معادل ۱۰۶ هزار و ۱۰ تومان، بهمن ۱۴۰۰ معادل ۱۰۶ هزار تومان و تسه ۱۴۰۰ نیز معادل ۱۰۶ هزار تومان است.  گفتنی است قیمت هر برگ اوراق مسکن دی ماه سال ۹۹ معادل  ۱۰۵ هزار و ۳۱۲ تومان، اوراق بهمن ۹۹ معادل ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان و اوراق اسفند ۹۹، معادل ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ تومان است.

قیمت تمام شده وام مسکن

همان گونه که گفته شد مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند و برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. حالا بر اساس قیمت‌های جدید تسه، هزینه این تعداد اوراق با متوسط قیمت تسه یعنی ۱۰۵ هزار تومان ۴۲ میلیون تومان خواهد بود. باید اشاره داشت که این هزینه تنها یک هفته قبل با تسه ۹۵ هزار تومانی، ۳۸ میلیون تومان بوده است. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۷ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۸۴ میلیون تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۲۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۹ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان پرداخت کنند.

هزینه دریافت وام در سایر استان‌ها

گفتنی است سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط