مؤسسه اعتباری توسعه منحل می شود؟

مؤسسه اعتباری توسعه که مدتهاست شرایط وخیمی را پشت سر می گذارد حالا خطر انحلال را بیش از هر وقت دیگری احساس می کند منحل شدن این مؤسسه وضعیت کارمندان آن را در معرض ابهام پر رنگی قرار می دهد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مؤسسه اعتباری توسعه که مدتهاست شرایط وخیمی را پشت سر می گذارد و نماد معاملاتی آن از ۲۳ فروردین سال قبل ممنوع و متوقف می باشد از چندسال قبل به واسطه اتفاقاتی که در ترکیب هیئت مدیره آن افتاد در نهایت به دست سرپرستی که بانک مرکزی تعیین کرد افتاد. حالا خطر منحل شدن از هر زمانی به این مؤسسه نزدیکتر است. ( اینجا بیشتر خوانید )

مؤسسه اعتباری توسعه اولین مؤسسه اعتباری خصوصی کشور است که حالا کارمندانش بیش از هر وقت دیگر احساس خطر می کنند. در چند وقت گذشته به واسطه جمع آوری برخی از شعب ، کارمندان به شهرهای دیگری فرستاده شدند که البته با توجه به شرایط جسمانی برخی پرسنل مسائلی برایشان ایجاد شد.

گلایه های کارمندان به جهت روشن نبودن وضعیت شغلیشان و اینکه در حال حاضر تعداد کل پرسنل به ۲۵۰ نفر می رسد این گمانه ها را مطرح می کند که به زودی باید شاهد یک انحلال جدید در نظام بانکی باشیم.

۱۱ خرداد ماه سال گذشته هیئت سرپرستی طی متنی در خصوص نگرانی کارکنان از وضعیت شغلی خود اینطور توضیح داده بود؛

“همکاران به حق نگران آینده شغلی خود می باشند ما به عنوان هیئت سرپرستی نیز از ابتدا دغدغه این عزیزان را داشته و داریم و به همین دلیل طی مکاتباتی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دادیم با تعطیلی شعب شهرستان پرسنل موسسه توسعه در همان سال به یکی از بانک های فعال کشور انتقال یابند. بر اساس آخرین اطلاعات واصله این پیشنهاد در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته و در صورت موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی این امر انشالله محقق خواهد شد. لیکن باید منتظر باشیم تا نتیجه و تصمیم نهایی مشخص شود”

در حال حاضر تنها ۲۸ شعبه فعال از این مؤسسه اعتباری در کشور وجود دارد. نکته قبل توجه اینجاست که علیرغم اینکه می شد با تمهیداتی این مؤسسه را در بانکهای دیگر ادغام کرد این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر تنها اتفاق پیش روی آن می توان انحلال برآورد کرد.

آنچه که در حال حاضر درباره وضعیت فعلی می توان گفت اصلا امیدوار کننده نیست زیرا عدم ادغام و نیز پیام هیئت سرپرستی بانک در خصوص وضعیت شغلی کارمندان همه نشان از انحلال دارند و باید دید شرایط کارمندان و پرسنل این مؤسسه چگونه رقم خواهد خورد. اما امیداوریم پیش از منحل شدن این مؤسسه وضعیت کارمندان مشخص گردد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار