محیط‌ زیست در اولویت مسئولیت‌های بانک ایران‌زمین

مسئولیت‌های اجتماعی در موسسات و شرکت‌های بخش خصوصی تقریبا در اکثر کشورهای جهان به یکی از سیاست‌های موسسات به‌شمار می‌رود که در حوزه‌های مختلفی همچون حفظ محیط‌زیست، مدرسه‌سازی و کمک به اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه صورت می‌گیرد موضوعی که در...

به گزارش رصد روز، مسئولیت‌های اجتماعی در موسسات و شرکت‌های بخش خصوصی تقریبا در اکثر کشورهای جهان به یکی از سیاست‌های موسسات به‌شمار می‌رود که در حوزه‌های مختلفی همچون حفظ محیط‌ زیست، مدرسه‌سازی و کمک به اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه صورت می‌گیرد موضوعی که در بانک ایران‌زمین نیز به‌صورت گسترده در حال اجرا بوده و مدیران به‌همراه کارکنان این بانک از تمام ظرفیت‌های خود برای تحقق اهداف مسئولیت‌های اجتماعی بهره می‌گیرند.

بررسی‌ها از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی بانک ایران‌زمین نشان می‌دهد در سالجاری این بانک در پویش «هیچ‌جا خونه‌ خودِ آدم نمیشه» شرکت کرده و محتوای آموزشی و اثرگذار در حوزه پیشگیری از کرونا، ضرورت در خانه‌ماندن، چگونگی گذران وقت، برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات سودمند اقتصادی و اجتماعی در خانه؛ تشویق و جلب همکاری مردم برای ماندن و ایجاد محیطی جذاب و تاثیرگذار در خانه در اختیار گروه‌های مردمی قرار داده است.

همچنین بانک ایران‌زمین در مقام یکی از حامیان مهم محیط‌‌زیست در کشور، در سال ۱۳۹۵ ضمن اعلام فراخوان پویش محیط‌‌زیستی #برای زندگی همین- یک- زمین- را- داریم با هدف پاکسازی محیط‌‌ زیست از انواع آلودگی، یک مسابقه جذاب عکاسی و نقاشی نیز با محوریت حفاظت از محیط‌‌ زیست برگزار کرده و برای نفرات برگزیده جوایز نفیسی در نظر گرفت. همچنین در ادامه این مسیر کمپین محیط‌‌ زیستی «یک قطره کمتر» را اجرا کرده که از شهریور ۱۳۹۷ کلید خورده و هدف فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف صحیح آب را پیگیری می‌کند.
  محیط‌‌‌زیستی بلوط ایران‌زمین
در ادامه مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه محیط‌ زیست بانک ایران زمین پویش «محیط‌‌ زیستی بلوط ایران‌زمین» را که از اواخر سال ۱۳۹۷ و هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی کلید خورده را پیگیری می‌کند هدف از برگزاری این پویش، آگاه‌کردن جامعه از اتفاق تلخی بود که در شرف وقوع بود و می‌رفت تا با از بین‌بردن درختان زیبای بلوط، مناطق پراهمیت زاگرس را برای همیشه از این‌ گونه گیاهی منحصربه‌فرد محروم سازد.

این پویش همه‌ساله و هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی از سوی بانک ایران‌زمین برگزار می‌شود. از سوی دیگر بانک ایران‌زمین با هدف مصرف بهینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف در محیط کار و خانه، با اقدامی خلاقانه و جذاب، هم‌وطنان و همکاران خود را به پیوستن به پویش محیط‌ زیستی #آلرژی- به- مصرف- انرژی دعوت کرده است و در ادامه این بانک نگاه ویژه‌ای به جنگل‌ها و مراتع کشور دارد و مهم‌تر از آن، حمایت از قهرمانان ارزشمند طلای سبز را در برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود قرار داده است که تحت‌عنوان پویش #من- هم- یک- جنگلبانم اجرا شده است. البته این بانک پویش #سهم- من- برای- تالاب را نیز در برنامه‌های خود پیگیری کرده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار