مصطفی زمانی در جشنواره فجر+ تصاویر

به گزارش رصد روز، سومین فیلم سینمایی هادی مقدم دوست پس از ۷ سال را با نام عطرآلود به تهیه‌کنندگی یوسف منصوری برای نخستین‌ بار در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد. خلاصه فیلم عطرآلود در خلاصه داستان عطرآلود آمده است: فهم ...

به گزارش رصد روز، سومین فیلم سینمایی هادی مقدم دوست پس از ۷ سال را با نام عطرآلود به تهیه‌کنندگی یوسف منصوری برای نخستین‌ بار در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد.

خلاصه فیلم عطرآلود

در خلاصه داستان عطرآلود آمده است: فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.

فیلم عطرآلود به قلم حسین حسنی یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است که در ادامه سینمای انسانی مقدم‌ دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند.

نشست خبری فیلم عطرآلود

نشست خبری فیلم سینمایی «عطر آلود» با حضور هادی مقدم دوست (کارگردان)، یوسف منصوری (تهیه کننده)، حسین حسنی (نویسنده)، مصطفی زمانی (بازیگر)، محمدرضا میرزا محمدی (طراح صحنه) و روزبه رایکا (مدیر فیلمبرداری) با حضور اهالی رسانه در سالن نشست پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

هادی مقدم دوست درباره حال درونی آدم‌ها در فیلم‌هایش بیان کرد: نمایش حال درونی آدم‌ها و تغییراتشان غیر از اینکه عنصر مهم نمایشی است و موضوعی برای جذابیت است، یک دغدغه مهم برای مخاطب هم هست که در زندگی شاهد این تغییرات باشد. به نظرم موضوع تغییر مساله آدم‌هاست و دوست دارند این حال درونی و تغییر درونی را هم ببینند.

هدف ساخت فیلم عطرآلود

هادی مقدم‌ دوست کارگردان فیلم عطرآلود در ادامه درباره هدف از ساخت این فیلم گفت: واقعیت این است که نمی‌توان از هدف درباره ساخت فیلم سخن گفت، چون روی نتیجه آن اثر می‌گذارد و بیشتر باید درباره دریافت مخاطب از فیلم صحبت کرد. اگر من از هدفم بگویم در واقع گفته‌ام شما باید فیلم را اینگونه ببینید؛ درحالیکه تماشاگر باید دریافت خود را داشته باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی عطر آلود در نشست خبری این فیلم گفت: شکل گیری فیلم سینمایی عطر آلود به یک سال پیش برمی‌گردد که من و نویسنده با هم گفتگویی‌هایی داشتیم و هادی مقدم دوست به عنوان گزینه ما انتخاب شد. سینمای او ویژگی‌های خود را دارد که اهالی سینما و هنر آن را می‌شناسند. او انسانی اخلاقی و درست است و نگاهی امیدوار به زندگی دارد که هم در زیست شخصی و هم در زیست هنری می‌تواند روحیه او را ببینید. دغدغه این فیلم از علایق خودش هم بود و مسیر به صورت پله پله جلو رفت و خدا را شکر از رفقای ما در سازمان سینمایی سوره که جلو آمدند و زمان گذاشتند. آقای زمانی با جان و دل آمد. او هر بار که به دفتر می‌آمد منبعی از انرژی بود و دنیایی را با خود می‌آورد.

صحبت های مصطفی زمانی در نشست خبری فیلم عطرآلود

مصطفی زمانی بازیگر نقش اصلی این فیلم بیان کرد : برخی قوانین در ارشاد باید بازبینی شود، چون فیلمنامه‌هایی که می‌خوانیم دور از واقعیت شده است و معادلش را پیدا نمی‌کنیم. دسترسی مردم به فیلم‌های جهان زیاد است و باورپذیری نقش‌هایی که بازی می‌کنیم، در این فضا سخت است. در فرهنگ‌مان این‌گونه فیلم‌ها باورپذیر است و من تمام انرژی‌ ام را روی این آثار گذاشته‌ام.

من تاکنون با هادی مقدم‌ دوست کار نکرده بودم، اما گپ و گفت‌های بسیار زدیم و بعد از آن قرارداد بستیم. البته پیش‌تولید برای چند ماه متوقف شد، اما من همکاری را قبول نکردم.

زمانی ادامه داد: فیلمنامه خوب بود، اما کمتر کسی را در این حوزه می‌شناسم که شوق زیادی برای فیلمسازی دارد. کار با مقدم‌ دوست یکی از بهترین تجربه‌های من بود، چون او ابتدا فیلم را می‌سازد و بعد اجرایش می‌کند. به نظرم هادی مقدم‌دوست در آن خیلی تاثیر داشت و البته اگر بد هم بود، خودش مسئول است.

مصطفی زمانی درباره شباهت نقش با شخصیت خودش عنوان کرد: من هنوز نتوانستم شخصیت حقیقی‌ خودم را پیدا کنم. من بیست و چند سالم بود که برای در نقش یوسف پیامبر بازی کردم و از همان موقع می‌دانستم سر هر کاری بروم انگار در یک زمین بازنده وارد شدم، چون سریال یوسف پیامبر کار بسیار بزرگی برای من بود.

من همچنان سعی میکنم یاد بگیرم و این چیزی است که به زندگی من امید میدهد. وقتی به این نتیجه رسیدم که می‌شود از مقدم‌دوست یاد گرفت به نوعی به نقش رسیدم. از سوی دیگر نمی‌توان به مرگ فکر کرد و دنیا همان باشد که یک ساعت پیش بوده است. اینکه بگویید به خاطر فرزندم یا خانواده‌ام زندگی می‌کنم، دروغ محض است، چون انسان برای بقا زاییده شده است.

ایفای این نقش  سه مرحله دارد که اول حق بودن مرگ است و مهربان می‌شوید. دوم نوعی سوءظن و پرخاشگری پیدا می‌کنید و مرحله سوم تسلیم است.

نشست خبری فیلم عطرالود

نشست خبری فیلم عطرالود

نشست خبری فیلم عطرالود

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار