مطالبات غیرجاری بانک صادرات به ۱ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار رسید!!!

بانک صادرات اگرچه در سال 99 دستاوردهای خوبی را کسب کرده اما این حجم از مطالباتی که معلوم نیست چقدر باید امیدوار به برگشت آنها بود نگرانی های زیادی را به وجود می آورد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک صادرات اگرچه در پایان ۱۲ ماهه ۹۹ موفق شد نسبت کفایت سرمایه خود را بهبود ببخشد اما با این رشد هم هنوز با استاندارهای لازم فاصله زیادی دارد. چیزی که در آخرین صورتهای مالی بانک صادرات دیده می شود حجم بالای مطالبات غیرجاری است که بالطبع شائبه هایی را مطرح خواهد کرد. مطالبات غیر جاری بانک صادرات که نسبت به سال ۹۸ رشد قابل توجهی داشته حالا این سؤال را مطرح می کند که در اعطای تسهیلات به بخشهای مختلف چه کیفیتی رعایت می شود که شاهد چنین مسئله ای هستیم.

حجم مطالبات غیر جاری بانک صادرات در پایان سال ۹۹ رقم بیش از ۲۹۷ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد که که نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۲۲ درصدی داشته. این رقم در پایان سال ۹۸ بیش از ۱۳۴ هزار میلیارد نبود که اما در سال جدید با رسیدن به ۲۹۴ هزار میلیارد علاوه بر اینکه ۱۲۲ رشد افزایش داشته رقم قابل توجهی از منابع بانک را هم شامل می شود.

 

حجم مطالبات غیرجاری بانک صادرات

 

بانک صادرات اگرچه در سال ۹۹ دستاوردهای خوبی را کسب کرده اما این حجم از مطالباتی که معلوم نیست چقدر باید امیدوار به برگشت آنها بود نگرانی های زیادی را به وجود می آورد.

 

این رقم معادل ۱ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار است که می تواند در زمینه های مختلفی دستگیر وضعیت اقتصادی کشور باشد اما با این شرایط باید منتظر بود بود و دید که این مطالبات کی به چرخه اقتصادی کشور باز می گردد. نکته ای که نباید فراموش کرد این است قطعا این مطالبات در گذشت زمان به رقم فعلی رسیده که نتیجه آن کاهش ارزش دارائیست. امیدواریم مدیران بانک صادرات در خصوص حجم مطالبات غیرجاری بانک و بازگشت این مطالبات به نظام بانکی و اقتصادی کشور سیاست تأثیرگذاری را اتخاذ کنند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار