ملت نگران ملت !!!

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در چند روز گذشته بسیاری از کارشناسان یکی از علتهای نگرانی سهامداران بازار سرمایه گزارشات مالی شش ماهه بانک ملت ارزیابی کردند از این در این گزارش سعی کردیم تا موارد نگران کننده جدیدترین گزارشات مالی این بانک را ب...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در چند روز گذشته بسیاری از کارشناسان یکی از علتهای نگرانی سهامداران بازار سرمایه گزارشات مالی شش ماهه بانک ملت ارزیابی کردند از این در این گزارش سعی کردیم تا موارد نگران کننده جدیدترین گزارشات مالی این بانک را بررسی کنیم.

این بانک در پایان دوره شش ماهه منتهی به شهریور سال جاری موفق شد سود انباشته خود را با ۹ درصد افزایش به ۱۵۰ هزار و ۴۸ میلیارد ریال افزایش دهد که البته اگر در مقیاس بزرگتری به آن نگاه شود نگرانی هایی ایجاد می کند خصوصا اینکه این بانک در دوره ۶ ماهه نخست سال قبل نسبت به پایان سال ۹۸ سود انباشته خود را بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داده بود.

اما از مهمترین موضوعاتی که سبب می شود تا تردیدهای جدی پس از انتشار گزارشات شش ماهه این بانک را شاهد باشیم به موضوع کاهش سود هر سهم بانک مربوط می شود.

سود خالص هر سهم بانک در پایان ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۴۷ ریال بود که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ۱۲۸ و نسبت به پایان سال قبل ۳۴۹ درصد کاهش را نشان میدهد. گفتنی سود خالص هر سهم بانک در ۶ ماهه و ۱۲ ماهه سال قبل به ترتیب ۳۳۵ و ۶۶۰ ریال بود.

ارزش بازار بانک ملت نیز با ۵۰ درصد کاهش نسبت به ۶ ماهه سال قبل به ۷۵۸ هزار و ۱۹۰ میلیون ریال رسید و نسبت به پایان سال قبل نیز کاهش ۱۸ درصدی را نشان میدهد.

در سایر پارامترها هرچند که این بانک روند به رشدی را نشان میدهد اما کاهش سود حاصل از مبادلات ارزی ، کاهش ارزش بازار و سود خالص هر سهم از جمله موضوعات مهمی است که باعث تردیدهای جدی در بین سهامداران این بانک شده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط