کسی به داد سهامداران بیمه ای نمی رسد؟

میانگین ۶۰ روزه ۲۵ نماد بیمه ای فاجعه آفرید!!! / افزایش تعرفه خدمات بیمه ای هم کارساز نبود  

25 نماد بیمه ای در شرایطی در 60 روز معاملاتی گذشته میانگین منفی از خود به نمایش گذاشتند که برخلاف تصور همگان افرایش تعرفه خدمات بیمه ای تأثیری در این عملکرد غیرقابل دفاع نداشت.

به گزارش اختصاصی رصد روز، اگرچه تأثیر اتقات بین المللی و منطقه ای بر روند بازار سرمایه غیرقابل انکارست اما با وجود این بررسی ها نشان می دهد که روند نزولی نمادهای بیمه ای در بازار سرمایه جدا از این شرایط نیاز به مدیریت و نظارت جدی دارد. میانگین بازدهی منفی نمادهای بیمه ای طی ۶۰ روز معاملاتی حاکی از آنست که در کنار سیاستهای غیرقابل دفاع دولت در خصوص بازار سرمایه سیاستهای اتخاذ شده شرکتهای بیمه ای در این باره بدون شک نیازمند تجدیدنظر اساسیست.

عدم تأثیر افزایش تعرفه خدمات بیمه ای در عملکرد نمادهای بیمه ای 

بررسی ها نشان می دهد که میانگین عملکرد ۲۵ نماد بیمه ای در بازار سرمایه طی ۶۰ روز معاملاتی به منفی ۰.۴۱ درصد رسیده که در نوع خود قابل توجه است. این در حالیست که تصور می شد با افزایش تعرفه خدمات در برخی رشته ها مانند افزایش ۳۵.۵ درصدی تعرفه بیمه شخص ثالث این نمادها جذابیت بیشتری در بازار سرمایه پیدا کنند و به تعبیر فعالان بورسی توانایی چابکی در این نمادهای بروز پیدا کند اما در عین حال مشاهده می شود که نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه بازدهی منفی طی ۶۰ روز معاملاتی تردیدهای زیادی را به وجود می آورد.

بهترین عملکرد نمادهای بیمه ای طی ۶۰ روز معاملاتی گذشته در دو نماد پارسیان و ملت به ترتیب با عملکرد مثبت ۴۷.۷۶ و ۴۶.۰۹ درصد مشاهده می شود و ضعیفترین عملکرد هم متعلق به نماد بپاس با منفی ۳۷.۵ درصدست. البته ناگفته نماند که رشد حباب گونه برخی نمادها مانند وحافظ با مثبت ۳۰ درصد در این بازه زمانی گویای مسائلیست که در آینده بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

جدول کامل بازدهی ۲۵ نماد بیمه ای طی ۶۰ روز معاملاتی:

نام نماد

بازدهی ۶۰ روزه
پارسیان

۴۷.۷۶

ملت

۴۶.۰۹
بساما

۳۹.۱۲

وحافظ

۳۰
وآفری

۱۳.۸۷

میهن

۱۳.۸۷
وتعاون

۸.۴۳

بخاور

۱.۱۲
البرز

۲.۰۸

کوثر

۴.۷۴
اتکام

۷.۷۹

ومعلم

۸.۸۱
دانا

۹.۲۴

نوین

۹.۸۷
اتکاسا

۱۱.۵

ورازی

۱۱.۹۷
بنو

۱۲.۰۳

ما

۱۲.۳۲
ودی

۱۲.۴۵

آسیا

۱۲.۸
وسرمد

۱۳.۰۳

اتکای

۱۳.۱
وسین

۱۸.۳۹

باران

۲۱.۶۸
بپاس

۳۷.۵

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار