میزان خالص بدهی های دولت رکورد جدید خلق کرد + سند

مطابق با آنچه در گزارش تفریغ بودجه دولت ملاحظه می شود میزان خالص بدهی های  دولت به بیش از 578 هزار میلیارد تومان رسیده که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. 

به گزارش رصد روز ، مدت زمان زیادی از عمر دولت دوازدهم باقی نمانده است و در این مدت اوضاع اقتصادی خصوصا در دولت دوم حسن روحانی اصلا جالب نبود. تورم بالا ، رشد افسار گسیخته قیمت کالاهای اساسی ، نقدینگی بی پایه ، وضعیت بورس ، حقوق کارگران ، لایحه بودجه و…. در عین حال نگاهی به میزان خالص بدهی های  دولت نشان از شکستن رکورد جدیدی دارد. مطابق با آنچه در گزارش تفریغ بودجه دولت ملاحظه می شود میزان خالص بدهی های  دولت به بیش از ۵۷۸ هزار میلیارد تومان رسیده که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

 

میزان خالص بدهی‌های دولت به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی که در چهارچوب مقررات مربوط تا پایان سال ۹۷ ایجاد شده و در سامانه مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی وزارت امور اقتصاد و دارایی (سماد) توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت گردیده است، به بیش از ۵۷۸ هزار میلیارد تومان رسید.

برای اینکه پی به بزرگی عدد بدهی دولت ببریم کافی است بدانیم کل بودجه عمومی دولت در لایحه سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بوده است، یعنی دولت به‌اندازه حدود ۷۰ درصد بودجه یک سال خودش بدهکار است یا اینکه کل هزینه‌های جاری دولت برای سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۳۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است یعنی بدهی دولت معادل ۹۰ درصد کل هزینه‌های جاری دولت در یک سال است.

جدول بدهی قطعی دولت که در گزارش تفریغ بودجه ۹۸ منتشر شده، به‌شرح زیر است:

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار