نصب کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف الزامی شد

مشترکان پرمصرف برق مکلف به نصب کنتور هوشمند شدند.

به گزارش رصد روز، مشترکان خانگی صنعت برق که بیش از الگوی مصرف تعیین شده از این حامل انرژی استفاده می‌کنند، مشمول تعویض کنتور و استفاده از لوازم اندازه‌گیری هوشمند شدند.

در همین راستا شرکت توانیر در قالب ارسال پیام کوتاه به مشترکان پرمصرف، لزوم استفاده از کنتور هوشمند را گوشزد نمود.

 

ضرورت استفاده از کنتور هوشمند برای  مشترکان پرمصرف در قالب بند د تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی به دولت تکلیف شد.

*مشترکان پرمصرف باید کنتور هوشمند نصب کنند

بر اساس بند د تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، به منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، دولت مکلف است از طریق ‌شرکت‌های ذی‌ربط نسبت به نصب شمارشگر (کنتور)های هوشمند ساخت داخل برای مشترکان برق و گاز با اولویت مشترکان پرمصرف اقدام کند و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت نماید.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از روابط عمومی شرکت توانیر، نسل جدید کنتورهای هوشمند امکان ارسال اطلاعات مصرف در بازه زمانی ۱۵ دقیقه یکبار را داشته و در شرایطی که میزان مصرف مشترکان از الگوی پرمصرفی فراتر رود، برق آن‌ها به طور خودکار از کنتور قطع خواهد شد.

پیش از این انتشار قبض برق یک سلبریتی ورزشی و مصرف نجومی این مشترک، اعتراضات گسترده‌ای پیرامون نظام تعرفه‌گذاری حامل‌های انرژی و مصرف برق بی رویه برخی از مشترکان را به همراه داشت و به نظر می‌رسد این اقدام توانیر در پایش دقیق مصرف برق پرمصرف‌های می‌تواند گام موثری در جلوگیری از اسراف این حامل انرژی تلقی شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

 

فارس

مطالب مرتبط