نمایش قابل قبول نماد ” پرداخت ” در بازار سرمایه

در حالیکه سال ۱۴۰۱ پر از نوسانات عجیب در بازار سرمایه بود و این موضوع موجب گلایه های زیاد سهامداران خرد شد اما سهامداران برخی نمادها از حاشیه امن خوبی برخوردار بودند. نماد پرداخت ( به پرداخت ملت) از جمله نمادهای بازار سرمایه است که بررسی ...

در حالیکه سال ۱۴۰۱ پر از نوسانات عجیب در بازار سرمایه بود و این موضوع موجب گلایه های زیاد سهامداران خرد شد اما سهامداران برخی نمادها از حاشیه امن خوبی برخوردار بودند. نماد پرداخت ( به پرداخت ملت) از جمله نمادهای بازار سرمایه است که بررسی تکنیکالی و بنیادی آن نکات امیدوار کننده ای دارد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، بازار سرمایه در سال جاری آبستن اتفاقاتی بود که علاوه بر کاهش ارزش پرتفوی شرکتهای سرمایه گذاری و صندوق های کالایی موجب خروج حجم قابل توجهی پول حقیقی شد. تقارن این دو مسئله طبیعتاً روی روند حرکتی گروهها و نمادهای معاملاتی اثر سوء گذاشت به طوریکه به تعبیر بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه حدود ۸۰ درصد نمادهای بازار زیر ارزش ذاتی خود معامله می شدند. اما مهمترین نکته در این باره را باید در مدیریت نماد توسط شرکتهای مادر جستجو کرد.

به پرداخت ملت که با نماد ” پرداخت ” در بازار دوم بورس فعالیت می کند در آخرین روز معاملاتی در سال ۱۴۰۰ ارزش بازار خود را ۵۷ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال می دید که این مقدار در ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ با رشد ۵۶ درصدی به ۹۰ هزار میلیارد ریال رسید.

سایر بررسی ها مشخص می کند که اگرچه میزان بازدهی و نقدشوندگی نماد پرداخت در بازار سرمایه در سه ماهه گذشته منفی ۲.۶۳ درصد بود اما این نماد طی یکسال گذشته ۹۳.۶۶ درصد بازدهی و نقدشوندگی را رقم زد که این مقدار برای دوره های ۶ و ۹ ماهه به ترتیب ۳۰.۶ و ۲۳.۶۷ درصد بوذ.

علت اقبال خوب نماد پرداخت نزد سهامداران را باید در آیینه کارنامه مالی این شرکت دانست. سود عملیاتی ۹ ماهه به پرداخت ملت ۴ هزار و ۵۰۳ میلیارد بود. به پرداختی طی این بازه زمانی موفق شدند تا سود خالص ۳ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریالی را رقم بزنند و سود پایه هر سهم آنها نیز ۴۴۹ ریال را نشان می دهد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

مطالب مرتبط