هزینه ساخت واحدهای مسکن روستایی چقدر است؟

معاون بنیاد مسکن گفت: هزینه مسکن روستایی متری ۸ میلیون تومان برای سازندگان تمام می‌شود که این امر نیازمند همکاری سازمان برنامه و بودجه در پرداخت تسهیلات است.

به گزارش رصد روز، مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: قیمت تمام شده ساخت واحدهای مسکونی روستایی در حال حاضر متری ۸ میلیون تومان برای سازندگان و پیمانکاران تمام شده و با توجه به موقعیت اراضی این نرخ ها کمتر یا بیشتر می‌شود.

به گفته وی، تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای متقاضیان هنوز پرداخت نمی‌شود و باید از سد سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی عبور کند تا این روند اجرایی شود.

او افزود: در حال حاضر ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی برای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای جدید در نظر گرفته شده که در روستاها مبلغ ساخت متری ۸ میلیون تومان برای سازندگان تمام می‌شود که متناسب با شهر و روستاها این قیمت کمی بیشتر و یا کمتر می‌شود.

پرداخت وام مسکن روستایی در چه مرحله‌ای است؟
سیدرضا حمیدی در خصوص آخرین وضعیت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، اظهار کرد: این وام در مرحله صدور تضمین‌نامه‌های مربوط به نرخ تسهیلات قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که وام مسکن روستایی ارزان‌قیمت است، سازمان برنامه و بودجه برای عملیاتی شدن پرداخت این تسهیلات باید مابه‌التفاوت نرخ سود را تامین کند.

وی افزود:‌سود این وام مطابق مصوبه دولت ۵ درصد است که سازمان برنامه و بودجه بایستی تامین مابه‌التفاوت ۱۸ درصدی آنرا تضمین کند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان این‌که گروه زیربنایی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه تضمین‌نامه را امضا کرده‌اند و یکی دو امضای دیگر باقی مانده است، گفت: پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی امسال آغاز می‌شود.

حمیدی یادآور شد: بازپرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی ۲۰ ساله و نرخ سود آن ۵ درصد است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار