واکنش شورا به مسکن سازی چینی ها در تهران

دو عضو شورای شهر تهران نسبت به ورود چینی ها به عرصه ساخت و ساز در شهر تهران تذکر دادند.

به گزارش رصد روز، مهدی پیرهادی در دویست و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی، یادآور شد: رانندگان می گویند که مدتی است برای اسقاط تاکسی خود ثبت نام کرده اند اما هنوز اقدامی انجام نشده است. تنها امکان خرید خودروی جدید ایران خودرو است و اگر خودروساز دیگری نیز پیش بینی شود، این انحصار شکسته خواهد شد.

پیرهادی تأکید کرد: انتظار می رود که دولت، وزارت صمت و وزارت کشور در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا با توجه به آلودگی هوای ناشی از تردد خودروهای فرسوده، نوسازی ناوگان تاکسیرانی به نتیجه برسد.

در ادامه ناصر امانی درتذکری با اشاره به مطرح شدن موضوع حضور شرکت های چینی در مناطق بافت فرسوده برای ساخت مسکن در تهران توسط معاون شهرسازی و معماری شهرداری، اظهار کرد: با توجه به شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص، نظر شورا این است که شهرداری اگر به دنبال چنین کاری است حتما باید شورا را قانع کند. بنده به شدت تذکر می دهم که در این زمینه اقدام نکند.

وی ادامه داد: خرید اتوبوس از چین بنابر شرایط اضطرار است و با توجه به مشکلات شهروندان در بخش حمل و نقل، ناچاریم نسبت به تولید انبوه و واردات سریع اتوبوس اقدام کنیم و در مترو نیز از پیش وابستگی داشتیم و قرارداد آن منعقد شد اما در مسکن توانایی و ظرفیت کافی وجود دارد.

در ادامه مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه معاون شهرسازی باید بر اساس جایگاه و حد اندازه خود در خصوص ساخت مسکن صحبت می کرد، یادآور شد: اگر ساخت مسکن توسط شرکت های چینی در شورا مطرح و تصویب می شد، آن زمان معاون شهرسازی می توانست در خصوص آن اظهار نظر کند.

پرویز سروری هم در واکنش به این دو تذکر گفت: در صحن به گونه ای صحبت شد که گویا اولین بار است از یک کشور خارجی برای ساخت مسکن استفاده می شود. ساختمان هایی در پردیس توسط شرکت های ترکیه ای ساخته شده و ساخت مسکن توسط چین اتفاق تازه ای نبود که این چنین با حرارت به آن پرداخته شد.

سروری با بیان اینکه عرضه فاصله نجومی با تقاضا دارد، تصریح کرد: اگر در مسکن به ویژه در بافت فرسوده اقدامی انجام می شود، باید مورد تقدیر قرار بگیرد نه اینکه به عنوان یک ضعف قلمداد شود. اگر شهرداری بتواند این کار را انجام دهد، باید دستش را بوسید.

وی ادامه داد: مشکلاتی در تأمین اتوبوس داریم در مسکن نیز وجود دارد؛ مهمترین مسئله که با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده ایم، مسئله سرمایه گذاری است؛ لذا از اقدام شهرداری تهران برای توسعه مسکن تقدیر می کنیم.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری برای ایجاد زمینه حضور ۳۰ هزار نفر در اعتکاف امسال، یادآور شد: اعتکاف خانوادگی و حضور کودکان و نوجوانان چهره بسیار درخشانی داشت.

سیدمحمد آقامیری هم با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شده است، اظهار کرد: با توجه به آمار ۲۱ هزار نفری معتادان، باید نزدیک به پنج هزار نفر دیگر جمع ‌آوری شوند.

وی با اعلام اینکه بیش از هشت هزار ظرفیت خالی در مراکز یاور شهر توسط شهرداری تهران ایجاد شده است، یادآور شد: اکثر کلونی های بزرگ تجمع معتادان جمع آوری شدند. معاونت عمرانی طی مدت کوتاهی فضایی را که پیش از این در اختیار اتوبوسرانی بود، در اختیار گرفت و برای ساخت فاز دوم مرکز یاور شهر ۹ اقدام کرد.

آقامیری افزود: این دغدغه شورا و شهرداری بود و امیدواریم تا پایان سال تمام معتادان متجاهر جمع آوری شوند و دیگر در سطح شهر شاهد تجمع معتادان نباشیم. مسئولیتی که رئیس جمهور به شهردار تهران در ساماندهی آسیب های اجتماعی اعطا کرده، نشان دهنده توان و ظرفیت نیروهای انسانی شهرداری در این زمینه است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار