واکنش های جنجالی به وقایع بازی پرسپولیس_ سپاهان

در جریان بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس که همچون بازی‌های چند وقت اخیر با حضور تماشاگران خانم برگزار شد، صحنه‌هایی در روی سکوها خلق شد که از شدت وقاحت قابل طرح نیست.

به گزارش رصد روز، پس از بازی پرسپولیس و سپاهان واکنش‌های متفاوتی را نسبت به اتفاقات تلخ این دیدار شاهد بودیم. روزنامه کیهان هم در یادداشتی به درگیری هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی پرداخت.

روزنامه کیهان نوشت: در جریان بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس که همچون بازی‌های چند وقت اخیر با حضور تماشاگران خانم برگزار شد، صحنه‌هایی در روی سکوها خلق شد که از شدت وقاحت قابل طرح نیست.

 

حال سؤال اینجاست؛ آیا فحاشی و توهین در ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات فوتبال در کشورمان یک اتفاق بدون سابقه و حادثه‌ای غیر قابل پیش‌بینی است و یا اینکه با توجه به شرایط ناخوشایند جو استادیوم‌های ورزشی فوتبال در کشورمان در سال‌های گذشته و انواع و اقسام درگیری‌ها، توهین‌ها، سنگ‌پرانی‌ها و… می‌توان آن را اتفاقی قابل انتظار در ادامه حوادث تلخ گذشته دانست؟

اما نکته اصلی اینکه، مسئله تلاش برای برجسته کردن مطالبه کاذب حضور زنان در ورزشگاه‌ها را باید در ادامه تلاشی پر دامنه دانست که در سال‌های اخیر تلاش می‌کند، این باور غلط را در ذهن دختران و زنان جامعه وارد کند که سقف موفقیت و کرامت زن، شبیه شدن به مردان در رفتار و پوشش و… است.

 

 

تاریخچه

 

هماوردی پرسپولیس و سپاهان معروف به ال‌کلاسیکو فوتبال ایران دیدار بین دو تیم پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان است که یکی از مهم‌ترین دیدارهای فوتبال در ایران است.

دو تیم پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان تاکنون ۸۲ بار به‌طور رسمی مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل کار، ۲۷ برد برای پرسپولیس و ۲۱ برد برای سپاهان و ۳۴ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده‌‌ است. دو تیم همچنین در ۴ بازی دوستانه و غیررسمی نیز به دیدار هم رفته‌اند که در یک بازی پرسپولیس پیروز شده و ۳ بازی دیگر نیز با نتیجه مساوی همراه بوده‌است.

پرسپولیس و سپاهان هر دو ریشه در باشگاه فوتبال شاهین دارند. در گذشته بازی این دو باشگاه هماوردی به‌شمار نمی‌رفت و جدال دو تیم حساسیت زیادی نداشت. با آغاز جام خلیج فارس و به‌دست آوردن چند جام توسط باشگاه سپاهان در جام‌های فوتبال ایران، به اهمیت بازی‌های رودرروی این دو باشگاه افزوده شد. پس از نبرد قهرمانی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی ۸۵-۱۳۸۴، جام حذفی فوتبال ایران ۸۶–۱۳۸۵، لیگ برتر ۸۷–۱۳۸۶ و جام حذفی فوتبال ایران ۹۲–۱۳۹۱ این حساسیت و اهمیت دوچندان شده‌است، به گونه‌ای که یکی از مهم‌ترین رقابت‌های باشگاهی در ایران به‌شمار می‌رود. دیدارهای دو تیم با توجه به حساسیت تماشاگران دو تیم به یکدیگر و رقابت معمول در هر فصل، در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ به یکی از جنجالی‌ترین دیدارهای فوتبال ایران تبدیل شد و بسیاری از دیدارهای دو تیم در این سال‌ها با حواشی فراوان همراه بوده‌است.

دو تیم پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان تاکنون ۸۱ بار با هم مسابقه داده‌اند که حاصل کار، ۲۷ برد برای پرسپولیس و ۲۱ برد برای سپاهان بوده و ۳۳ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده‌است. نخستین دیدار دو تیم در تاریخ ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۰ در ورزشگاه باغ همایون اصفهان با قضاوت جعفر نامدار برگزار شد که با برتری دو بر یک پرسپولیس همراه بود. در آن دیدار، حسین کلانی و محمود خوردبین، به ترتیب در دقایق (۴۲، ۶۷) برای سرخپوشان تهرانی گلزنی کردند و علی محمد حاج رسولی در دقیقه (۹) تک گل سپاهان را به ثمر رساند.

در دومین بازی دو تیم در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۵۰ پرسپولیس در ورزشگاه امجدیه تهران با قضاوت سعید صدری و گل‌های همایون بهزادی در دقایق (۱۱، ۵۵)، اصغر ادیبی (۳)، علی پروین (۵۷)، محمود خوردبین (۶۴)، رضا وطن‌خواه (۸۳) برابر سپاهان با ۶ گل به پیروزی رسید.

اولین دیدار دو تیم در چارچوب جام تخت جمشید در تاریخ ۲۳ فروردین ۵۳ در اصفهان برگزار شد که پرسپولیس با تک گل علی پروین به پیروزی رسید. در آن دیدار که با قضاوت حسین سلیم آبادی انجام شد. در این سال‌ها دو تقابل تاریخی بین شاهینی‌های تهرانی و اصفهانی انجام شده‌است. نخستین پیروزی سپاهان ۲۲ سال پس از نخستین دیدار دو تیم و در سال ۷۲ به دست آمد که تیم سپاهان با تک گل حمید مطهری به برتری رسید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار