وضعیت آب و هوا در ۲۳ خرداد/ کاهش کیفیت هوا در بخش‌هایی از غرب کشور

به گزارش رصد روز ،بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز دوشنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستا...

به گزارش رصد روز ،بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز دوشنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی مناطق خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط سه شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، ارتفاعات البرز شرقی، چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق انتظار می‌رود.

جمعه در اغلب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

این شرایط سه‌شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق و چهارشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق و جنوب شرق انتظار می‌رود.

همچنین پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور، جنوب و جنوب غرب افزایش سرعت باد، گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه علاوه بر غرب، نواحی مرکزی خلیج فارس و جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. علاوه بر این طی پنج روز آینده نیمه شرقی دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط