پاداش نجومی ، هزینه نجومی / هیئت مدیره بیمه اتکایی ایرانیان پاسخ دهد + اسناد

طبق صورتجلسه و تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه اتکایی ایرانیان پاداش اعضای هیئت مدیره 700 میلیون به صورت ناخالص تعیین شد این مسئله جدا از سایر مزایایی است که برای این اعضا مانند حق حضور در جلسات و حق مأموریت ها و... مواردی از ای...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع شرکتهای خصوصی و سطح نظارت بر آنها مسئله ایست که اگر سبک شمرده شود می تواند اتفاقات عجیبی را موجب شود. این موضوع خصوصا در برخی از شرکتها که به واسطه برخی مسائل پاسخگو نیستند بیشتر نمود پیدا می کند. شرکت بیمه اتکایی ایرانیان که سید محمد آسوده را در رأس هرم مدیریتی خود دارد پیش تر نیز در گزارشی به واسطه حقوق های قابل توجه مورد بررسی قرار گرفته بود ( اینجا بخوانید ). این شرکت بیمه ای که جای پرداخت زیادی به سبب برخی مسائل دارد در بررسی جدید پاداش نجومی هیئت مدیره اش مشخص می شود. البته در کنار این موضوع هزینه نجومی پرسنل نیز موضوعی است که جای تأمل دارد.

طبق صورتجلسه و تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه اتکایی ایرانیان پاداش اعضای هیئت مدیره ۷۰۰ میلیون به صورت ناخالص تعیین شد این مسئله جدا از سایر مزایایی است که برای این اعضا مانند حق حضور در جلسات و حق مأموریت ها و… مواردی از این دست در نظر گرفته می شود.

 

پاداش نجومی این شرکت بیمه ای وقتی مورد توجه قرار می گیرد که تنها با همین مقدار و با توجه به تعداد اعضای هیئت مدیره جدا از سایر مزایایی که برای این اعضا در نظر گرفته می شود به درآمد ماهیانه بیش ۱۱۶ میلیون ریالی در ماه می رسیم. این در حالیست که این شرکت بیمه ای با ۳۹ پرسنل مشغول به فعالیت است که اگر بنا باشد هزینه های پرسنلی آن را طی مدت ۹ ماهه ۹۹ حساب کنیم با پارامترهایی که در صورتهای مالی برای این بخش قید شده به رقم قابل توجه ۲۹۰ میلیون ریال برای هر فرد می رسیم که در نوع خود قابل توجه است.

 

 

سؤالی که باید از اعضای هیئت مدیره این شرکت بیمه ای پرسید این است که آیا چنین رقمهایی منطقاً قابل قبول است. اگر هر کارمندی ۲۹۰ میلیون ریال در ماه هزینه داشته باشد جقدر باید بهره وری داشته باشد تا شاهذ تراز منفی پرسنل برای یک سازمان نباشیم. به عبارت دیگر اگر اعضاغی هیئت مدیره این شرکت خود صاحب کسب و کاری بودند حاضر به تحمل چنین هزینه های برای پرسنل خود بودند و به رکورد سرانه ۲۹۰ میلیون ریال برای هر فرد می رسیدند یا خیر؟ پاداش نجومی و هزینه نجومی موضوعی نیست که اساس تشکیل شرکت های خصوصی بالاخص جایی مانند شرکتهای بیمه ای را تشکیل دهد و این مسئله نیازمند واکاوی و پاسخگویی اعضای هیئت مدیره این شرکت است.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار