پاداش نجومی ۱۸ میلیارد ریالی هیئت مدیره پرداخت الکترونیک سامان کیش + اسناد

براساس صورتهای مالی 9 ماهه سال 99 ، این شرکت اقدام به پرداخت پاداش نجومی 18 میلیارد ریالی به اعضای هیئت مدیره خود کرده است که نسبت به دریافتی ماهیانه کارمندان تفاوت 426 درصدی دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع پاداش نجومی و دستمزدهای آنچنانی در شرکت های خصوصی و دولتی که تبعات اجتماعی بسیار زیادی در چندسال گذشته به همراه داشته هنوز استمرار دارد و شکاف شکل گرفته از این جریان به نارضایتی های موجود دامن می زند. برای پرداخت درست به این موضوع باید دید آیا الگوهای مشابه در دیگر کشورهای دنیا را می توان پیدا کرد که در آن عده ای که گاهاً با رانت و لابی وارد هیئت مدیره یک شرکت می شوند چنین ارقامی را در کارنامه دریافتی خود داشته باشند یا خیر؟ به فرض مثبت بودن این سؤال باید دید سطح رفاه و امنیت شغلی در آنها نزدیک به شرایط کارگران و کارمندان کشور هست یا خیر؟ موضوعاتی این چنینی بدون شک نفرت اجتماعی را موجب می شود که در آن عده ای با شرایط خاص بدون در نظر گرفتن آثار روانی اینکار اقدام به دریافت های کلان می کنند که بی شک همبستگی اجتماعی در این موضوع به شدت با تهدید روبرو خواهد شد. یکی دیگر از آسیب های اینکار از بین رفتن روحیه تلاش و کار گروهی است که با این وضعیت گویا خیلی برای برخی مهم و ارزشمند تلقی نمیشود. پاداش نجومی هیئت مدیره پرداخت الکترونیک سامان کیش یک نمونه دیگر از پرداخت های نجومی است که به آن می پردازیم.

 

براساس صورتهای مالی ۹ ماهه سال ۹۹ ، این شرکت اقدام به پرداخت پاداش نجومی ۱۸ میلیارد ریالی به اعضای هیئت مدیره خود کرده است.

 

تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش ۵ نفر به شرح ذیل است؛

غلامحسین عرب حسنخانی به نمایندگی از بانک سامان رئیس هیئت مدیره

نماینده بانک رفاه

احسان ترکمن به نمایندگی از گروه توسعه مالی اقتصادی سامان نائب رئیس هیئت مدیره

ولی ضرابیه به نمایندگی از شرکت هلدینگ سرآمد

حسین واعظ قمصری به نمایندگی از شرکت توسعه سرمایه گذاری سامان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره

مسئله ای که جای پرداخت دارد اینجاست که با در نظر گرفتن این مقدار و تقسیم آن بر تعداد اعضای هیئت مدیره و ۱۲ ماهه سال به رقم قابل توجه ۳۰۰ میلیون ریال برای هر فرد در ماه می رسیم

 

۳۰.۰۰۰.۰۰۰=۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰/۵/۱۲

 

این در حالیست که میزان حقوق و دستمزد ۱۵۳۴ کارمند این شرکت در ماه به ۶۰ میلیون ریال هم نمی رسد و این تفاوت ۴۲۶ درصدی بسیار خیره کننده به نظر می آید به اضافه اینکه سایر مزایای اعضای هیئت مدیره نیز اگر به مبلغ گفته شده اضافه شود قطعا رقم بزرگتری را شکل ثبت می کند.

*لازم به توضیح است به موجب بخشنامه وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی پاداش مربوط به نماینده بانک رفاه در حساب های مالی بانک کارسازی می شود و به فرد حقیقی تعلق نمی گیرد. 

 

 

سؤالی که باید پرسید این است آیا این شکاف بزرگ برای خود اعضای هیئت مدیره اخلاقی و منطقی به نظر می رسد؟

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار