پایان ماه عسل « یونس مظلومی » در بیمه تعاون؟

بیش از پنج سال از انتصاب « یونس مظلومی » به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه تعاون می گذرد و بدون شک می توان او را در این مدت، یکی از رکوردداران اقدامات چالش برانگیز در صنعت بیمه دانست. به گزارش اختصاصی رصد روز،  مظلومی که پیش از این در بیمه رازی...

بیش از پنج سال از انتصاب « یونس مظلومی » به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه تعاون می گذرد و بدون شک می توان او را در این مدت، یکی از رکوردداران اقدامات چالش برانگیز در صنعت بیمه دانست.

به گزارش اختصاصی رصد روز،  مظلومی که پیش از این در بیمه رازی کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشته بود، این بار در بیمه تعاون مجموعه ای از فعالیت های بحث برانگیز در عملیات بیمه گری را اجرایی کرده است.

دردسر معده مستر تیستر

حمید سپیدنام، بلاگری که در روزهای سختی اقتصادی، با فیلم گرفتن از غذا خوردنش و انتشار آن در شبکه مجازی، به چهره ای تبدیل شده بود که با وجود دنبال کنندگان بسیار منتقدان زیادی هم داشت، مورد اقبال بیمه تعاون قرار گرفت. یونس مظلومی با بیمه کردن معده «مستر تیستر»، نه تنها بمبی خبری ایجاد کرد، بلکه عملا صنعت بیمه را به چالش کشید! صنعت بیمه ای که برای حفظ جایگاه خود در میان عموم مردم به اقدامات فرهنگی مانند حضور در مدارس و یا ساخت سریال در تلویزیون رو آورده است، با این اقدام  مظلومی دچار آسیب شد.

توقف «بیمه توقف کسب و کار»

در دوران شیوع کرونا، یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان کسب و کار، چگونگی جبران خسارت ناشی از رکود بود. شرکت بیمه تعاون در این دوران با طراحی یک محصول ویژه، تلاش کرد توقف کسب و کار مردم را تحت پوشش بیمه درآورد. این طرح گرچه در ابتدا بسیار جذاب و برای صاحبان کسب و کار بسیار مطلوب بود، اما برای سهامداران بیمه تعاون بسیار ناموفق جلوه کرد. آن طور که گزارش ها نشان می دهد، احتمال افزایش نسبت یا ضریب خسارت این بیمه نامه در بیمه تعاون تا ۱۰۰۰ درصد هم پیش بینی شده است! مظلومی که خود طراح این بیمه نامه بود، تایید کرده که بیمه تعاون از محل این بیمه نامه خسارت قابل توجهی را متحمل شده، اما «از تعطیلی ۵ هزار واحد صنفی جلوگیری کرده است»؛ ادعایی که می تواند از سوی سهامداران این شرکت مورد تامل قرار بگیرد.

عدم اجرای آیین نامه حاکمیت شرکتی

گویا آئین نامه حاکمیت شرکتی که رعایت آن در شرکت های بیمه الزامی شده است، چندان خوشایند یونس مظلومی نیست. به عنوان مثال بر خلاف ماده ۲ این آیین نامه که مؤسسه بیمه را به اداره امور خود از طریق هیات مدیره و هیات عامل موظف کرده است، هنوز از معرفی هیات عامل این شرکت خبری نیست. ماده ۱۰ این آئین نامه هم هیات مدیره مؤسسه بیمه را موظف به ایجاد کمیته هایی برای مدیریت ریسک، حسابرسی و کنترل داخلی، جبران خدمات کارکنان و تطبیق مقررات کرده است، در حالی که این کمیته ها در بیمه تعاون وجود ندارند. مظلومی را می توان «شومن» صنعت بیمه دانست. یک روز با دست به دامان شدن به یک سلبریتی چون «مستر تیستر»، یک روز با طراحی محصولی با عنوان «بیمه توقف کسب و کار» و یک روز هم با طراحی مسابقه «اینشورتاک»! در حالی که شاید بد نباشد نظر اعضای هیأت مدیره این شرکت بیمه ای را در مورد چنین اقداماتی جویا شد.

چند می گیرید مدیریت کنید؟

یونس مظلومی که به نظر می آید روحیه رؤیارویی با چالش را دارد می توان به چالش انتشار فیش حقوقی دعوت کرد تا مشخص شود که با شفافیت رابطه اش چگونه است و احتمالاً پاسخی باشد برای برخی شنیده ها.

شاید بتوان روزهای پایان سال جاری را هم روزهای پایانی حضور او در بیمه تعاون قلمداد کرد؛ همان طور که از صحبت های انتقادی او در حضور رئیس کل بیمه مرکزی و یا نشست خبری اخیر او با خبرنگاران بر می آید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط