پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به گروه های جهادی کارآفرین

معاون اشتغال وزارت کار از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به گروه های جهادی کارآفرین خبر داد و گفت:این تسهیلات با کارمزد۲ درصد و برای تقویت و توسعه بخش اشتغال خواهد بود. به گزارش رصد روز،حمایت از طرح های اقتصادی اشتغالزا یکی از برنامه های حوزه ...

معاون اشتغال وزارت کار از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به گروه های جهادی کارآفرین خبر داد و گفت:این تسهیلات با کارمزد۲ درصد و برای تقویت و توسعه بخش اشتغال خواهد بود.

به گزارش رصد روز،حمایت از طرح های اقتصادی اشتغالزا یکی از برنامه های حوزه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال است .مطابق گزارش وزارت کار ازاقدامات انجام شده در حوزه اشتغال در فاصله بین  شهریور تا دی ماه ۱۴۰۰,  پرداخت ۴۹۰۶ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ۱۶۴۳ طرح با اشتغالزایی ۴۸۹۱نفر, پرداخت ۱۷۵۱ میلیارد ریال تسهیلات از محل تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید برای ۶۹۰طرح با اشتغالزایی ۴۶۵۹ نفر وپرداخت ۲۸۷۶ میلیارد ریال تسهیلات کرونا برای ۸۲۶۹ طرح با تثبیت اشتغال ۱۹۸۲۸ نفراست.

 *تسهیل در شرایط اشتغال اتباع خارجی

کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار خبر از اعطای تسهیلات قرض الحسنه به گروه های جهادی کارآفرین داده است. وی بیان کرده است: تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی و بانک رسالت با هدف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمک به توسعه اشتغالزایی گروه های جهادی کارآفرین درکشورامضا شد.

وی گفت: به دنبال این همکاری مشترک تسهیلات ارزان قیمت به گروه های جهادی کارآفرین و تسهیل گران اشتغال پرداخت می‌شود. این تسهیلات با کارمزد۲ درصد و برای تقویت و توسعه بخش اشتغال خواهد بود.

کریمی بیرانوند ازافتتاح حساب برای اتباع خارجی سپرده گذاریا کارآفرین با معرفی و اعتبارسنجی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال دربانک قرض‌الحسنه رسالت بر اساس این تفاهم نامه خبر داد.

وی یکی از اهداف دیگر این تفاهم نامه شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی در کشورخواند و گفت:موضوع اشتغال اتباع خارجی  یکی از پیچیده ترین مسائل کشور  است. شناسایی اتباع غیر قانونی از طریق بازرسی های مستمر پیگیری و دنبال می شود.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی ضلع اصلی ساماندهی اتباع خارجی در کشوراست، تاکید کرد: شفافیت اطلاعات اتباع خارجی به عنوان یک راهبرد دراین معاونت پیگیری می شود.

وی از تمدید ماهانه حدود یک میلیون پروانه مجوز کاراتباع خارجی خبر داد و تصریح کرد: خدمات حوزه اشتغال اتباع خارجی به صورت غیر حضوری و برخط ارائه می شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار