پرداخت وام نوسازی مسکن

آمار رسمی از آخرین وضعیت پرداخت وام نوسازی مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌‌‌های فرسوده از سوی شبکه بانکی اعلام شد. به گزارش رصد روز،بر اساس گزارشی که در پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی منتشر شد و بنا بر اعلام شبکه بانکی، از ابتدای ا...

آمار رسمی از آخرین وضعیت پرداخت وام نوسازی مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌‌‌های فرسوده از سوی شبکه بانکی اعلام شد.

به گزارش رصد روز،بر اساس گزارشی که در پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی منتشر شد و بنا بر اعلام شبکه بانکی، از ابتدای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده از سال ۱۳۹۸ تاکنون تعداد ۷۱‌هزار و ۵۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک عامل بخش مسکن معرفی شدند که بانک با تعداد ۳۹‌هزار و ۶۹۶ واحد به مبلغ ۶‌هزار و ۴۴۹ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است. در یکسال اخیر نیز تاکنون ۴۰‌هزار و ۵۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده به بانک معرفی شده که بانک با ۱۶‌هزار و ۳۱۰ واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده است. مبلغ قرارداد منعقد شده برای تسهیلات نوسازی مسکن در یکسال گذشته، (ابتدای دولت سیزدهم تاکنون) معادل ۴‌هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان عنوان شده است. بر اساس این گزارش، از سال ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰، تعداد ۳۱‌هزار واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن معرفی شده بود که بانک با تعداد ۲۳‌هزار و ۳۸۶ واحد به مبلغ یک‌هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، بر اساس قانون، سالانه دست‌‌‌کم ۱۰۰‌هزار واحد فرسوده شهری باید مورد بهسازی ونوسازی قرار بگیرد که از ابتدای اجرای طرح نوسازی مسکن تاکنون این هدف محقق نشده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار