پرشکایت ترین کالاهای ۶ ماهه نخست سال کدامند؟ / سایه سوءمدیریت در بازار پر رنگ است

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اگرچه سامانه های در نظر گرفته شده برای ثبت شکایات مردمی نسبت به قیمتهای موجود در بازار کمی حاشیه امنیت را از سوءاستفاده کنندگان بازار گرفته اما عملاً مسئله چندنرخی بودن محصولات در بسیاری از خرده فروشی ها همچنان ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اگرچه سامانه های در نظر گرفته شده برای ثبت شکایات مردمی نسبت به قیمتهای موجود در بازار کمی حاشیه امنیت را از سوءاستفاده کنندگان بازار گرفته اما عملاً مسئله چندنرخی بودن محصولات در بسیاری از خرده فروشی ها همچنان چالش ساز است.

مردم از چه محصولاتی بیشتر گلایه دارند؟

 

بنا بر گزارشات میدانی مشاهده می شود که نرخ مرغ در استان تهران از شمال تا جنوب گاهاً با تفاوت ۱۰ هزار ریالی همراه است در حالیکه نرخ مصوب روزانه آن توسط خرده فروش ها در جایی که قابل رؤیت برای خریدار باشد نصب شود. پرهیز از این مسئله و همینطور روند طولانی رسیدگی به شکایات باعث شده تا بسیاری از مردم علیرغم مشاهده چنین وضعیتی اقدام به شکایت نکنند.

گواه این مسئله را می توان در تعداد شکایت های ثبت شده در سامانه ۱۲۴ دانست چرا که علیرغم گران فروشی های گسترده در کشور از ابتدای سال و چند نرخی شدن برخی اقلام مصرفی در سرتاسر کشور تنها ۱۹ هزار و ۱۰۵ شکایت در این سامانه ثبت شده که از این تعداد ۸۶.۷۲ درصد آن رسیدگی و ۱۳.۲۸ درصد آن در نوبت رسیدگی قرار دارد!!! این در حالیست که سه ماهه سوم سال نیز رو به تمام است.

بنا به آمار منتشر شده در شش ماهه نخست سال جاری گوشت مرغ تازه با ۷۴۲ مورد ثبت شکوائیه پرشکایت ترین محصول دیده می شود. انواع نان ، روغن مایع و تخم مرغ دیگر محصولات پر شکایت نیمسال ۱۴۰۰ هستند.

 

پرشکایت ترین کالاهای 6 ماهه نخست سال 1400

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار