پشت پرده جریان سازی علیه یک مدیر بیمه ای

بیمه تجارت نو از جمله شرکتهائیست که این روزها با وجود پیشرفت های قابل توجهی که در صنعت بیمه داشته و دستاوردهای قابل ملاحظه ای که خلق کرده درگیر حاشیه هائیست که باید آن را میوه حاصل از نهال سوءمدیریت برداشت کرد. به گزارش اختصاصی رصد روز، ذ...

بیمه تجارت نو از جمله شرکتهائیست که این روزها با وجود پیشرفت های قابل توجهی که در صنعت بیمه داشته و دستاوردهای قابل ملاحظه ای که خلق کرده درگیر حاشیه هائیست که باید آن را میوه حاصل از نهال سوءمدیریت برداشت کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، ذبح تخصص هرچند که روشهای متفاوتی دارد اما نتیجه همه  آنها یکیست. این روزها صنعت بیمه صحنه اتفاقاتی است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود. از نشستن خلاف قانون برخی ها بر صندلی مدیرعاملی و برگزاری پرابهام مجمع ها که خروجی آن مثنوی هفتاد من حاشیه هائیست که در شرایط فعلی اصلاً نباید شاهد باشیم و اختلاف نظرها بر سر تبیین مفاد قانونی و امضاهای طلایی برخی که تلاشی مذبوحانه برای ایجاد حیاط خلوت در یکی از بزرگترین کارترهای اقتصادی کشورست. اما سؤال اینجاست که سعی برخی در بهم زدن اوضاع در صنعت بیمه چیست و آیا نباید برخی اقدامات که منجر به حذف افراد متخصص می شود را مصداق باد کاشتن و طوفان درو کردن دانست؟

بیمه تجارت نو از جمله شرکتهائیست که این روزها با وجود پیشرفت های قابل توجهی که در صنعت بیمه داشته و دستاوردهای قابل ملاحظه ای که خلق کرده درگیر حاشیه هائیست که باید آن را میوه حاصل از نهال سوءمدیریت برداشت کرد. چرا که مشاهده تغییرات گسترده ای که مدیریت این شرکت بیمه ای با حضورش در آن به انجام رسانده چرایی بزرگی را در افکار عمومی و فعالان صنعت بیمه حک می کند که پاسخ به آن نیازمند نهایت شفافیت است.

اگر بنا باشد باشد ملاک ارزیابی یک مدیر نتایج حاصل از حضورش باشد و این موضوع متر و معیار سنجش قرار گیرد باید گفت نیما نوراللهی جزو معدود مدیرانی در چند وقت گذشته است که نگاهی به عملکردش نه تنها نباید سبب ایجاد حاشیه شود بلکه باید چنین ظرفیتی را نظام اداری کشور تقویت کرد. حرف و حدیثهایی که این روزها بر سر رفتن یا ماندن نوراللهی مطرح است قطعاً آب را در آسیاب کسانی می ریزد که تخصص بالایی از ماهی گرفتن در آب گل آلود دارند. اما سؤال درست اینجاست که هزینه و فایده ایجاد چنین حواشی جهت داری چیست؟ پاسخ مستتر این پرسش را باید در مقدمه این گزارش جستجو کرد که همان ذبح تخصص است. هرچند قبول اینکه صندلی ها گارانتی هیچ مدیری نیستند پذیرفته است اما نحوه آمدن و رفتن برخی ها که عزم خود را در جهت ایجاد تغییر بکار بستند نباید یادآور خوش استقبال بودن و بد بدرقه کردن باشد چرا که این مسئله انگیزه های لازم را در مدیران نسل آینده تنرل خواهد داد.

ربط دادن یک نامه غیرحرفه ای به شرکتی که این روزها امضای خودش را در صنعت بیمه و حوزه دیجیتال دارد اگر شیطنتی برای جهت دادن به افکار عمومی نباشد نتیجه بهتری هم نخواهد داشت.

مهمترین اقدامات نیما نوراللهی در بیمه تجارت نو؛

افزایش *فروش* شرکت از هزار میلیارد ریال به ۲۵ هزار میلیارد ریال(۲۵ برابر)؛

افزایش *سرمایه* شرکت از ۱۲۵۰ میلیارد ریال به ۶۰۰۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته؛

ارتقای *جایگاه* شرکت از بازار پایه زرد به بازار فرابورس؛

(کسب *مجوز قبولی اتکایی* (علیرغم آنکه بسیاری از شرکت­های قدیمی تر هنوز موفق به اخذ این مجوز نشده­اند

افزایش *مراکز طرف قرارداد درمانی* به بیش از ۷.۰۰۰ مرکز در سراسر کشور(در زمان تحویل بیمه تجارت­نو، با هیچ مرکزی طرف قرارداد نبوده است)؛

موفقیت در اخذ بالاترین سطح ارزیابی در ۳ محور *رهبری دیجیتال، نوآوری دیجیتال و زبدگی دیجیتال* که هرساله توسط کمیته ملی ارزیابی تحول دیجیتال در *دانشگاه تهران* برگزار می­گردد؛

افزایش ده­ها برابری دارایی­های شرکت؛

ایجاد شعبه­ های استانی در سراسر کشور؛

رتبه اول در رشته *بیمه­ های کشتی* در کشور؛

افزایش ده­ها برابری *ذخایر فنی* شرکت

قطعاً روح تغییر برای هر شرکتی لازم و مفید به فایده است اما مسئله مهم در یک تغییر و تحول آن هم در لایه مدیریتی انتخاب افرادیست که نه تنها در سطح مدیر فعلی نباشند بلکه چندین سطح در داشته های فنی و اجرایی بیشتر دارای مهارت باشند که از این جهت باید تغییرات مدیریتی بیمه تجارت نو را تا زمان انتخاب فردی با چنین ویژگیهایی به تأخیر انداخت زیرا انتظاری که مدیریت فعلی آن در بین سهامداران ایجاد کرده حرکت رو جلو بدون از دست دادن منابع اضافیست.

هزینه ای که برای پرورش مدیران در کشور صورت می گیرد تا اولاً پایبند به اصول و ارزشهای کشور باشند و دوماً مجدانه تمام تلاش خود را در خدمت به مردم و نظام بکار گیرند آنقدری زیاد هست که نباید تابع رانت و رابطه قرار گیرد که افول چنین ارزشی خود تؤمور بدخیمی است که شدت متاستاز آن آنقدری زیاد خواهد بود که از تریبون های بیگانه شنیده شود.

در پایان بد نیست مدیرانی که این روزها تیشه به ریشه تخصص در کشور می زنند این روایت از شهید مصزفی چمران را هزاران بار بخوانند؛

شهید والا مقام در خصوص تخصص و تقوا این نظر را داشت؛

می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می‌پذیرم. اما می گویم «آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، “بی‌تقواست”

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار