پنهان کاری به سبک بانک مرکزی

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در چندوقت گذشته نوسانات بازار ارز و همینطور سوءاستفاده برخی صرافی ها از سرمایه مردم جو بسیار ناآرامی را در بازار ارز ایجاد کرده به طوریکه بسیاری از نگاهها به این این بازار دوخته شده اما در این میان پنهان کاری با...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در چندوقت گذشته نوسانات بازار ارز و همینطور سوءاستفاده برخی صرافی ها از سرمایه مردم جو بسیار ناآرامی را در بازار ارز ایجاد کرده به طوریکه بسیاری از نگاهها به این این بازار دوخته شده اما در این میان پنهان کاری بانک مرکزی در عدم معرفی صرافی های متخلف علامت سؤال پر رنگی را ایجاد می کند؟

در این میان برخی از صرافی ها با عدم ایفای بدهی ها تعهدات خود نسبت به مشتریان، عدم ارائه اطلاعات درست و ارائه اطلاعات گمراه کننده توسط مدیسران و مؤسسین ، عدم تمدید اجازه نامه فعالیت و… براساس ماده ۴۱ دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی ها متخلف شناخته شده و با آنان بخورد انضباطی گردید.

بانک مرکزی در این راستا ۲۴۸ فقره اخطار، ۲۵ مورد ابطال مجوز و ۴۶ مورد تعلیق مجوز برای صرافی های متخلف را اعمال کرد.

اما مسئله مهم پنهان ماندن نام این صرافی هاست. با توجه به گستردگی ارتباطات مدیران این صرافی ها با شبکه تهیه و توزیع ارز در بازار و امکان پیشآمد اتفاقات مشابه برای مشتریان آیا بهتر نبود که بانک مرکزی اقدام به افشای اسامی این تعداد صرافی می کرد تا مشتریانی که در این مدت توسط این صرافی ها متضرر شدند  از زیان بیشترشان جلوگیری می شد؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار