پیشی گرفتن بیمه نوین از برآوردهای صدور بیمه نامه

بیمه نوین علاوه بر بهبود و افزایش تراز مالی خود در سال 1402 موفق شد تا بیش از برآوردهای صورت گرفته سال 1401 در خصوص میزان صدور بیمه نامه در سال گذشته عمل کند و کارنامه ای قابل دفاع ثبت کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، با وجود اتفاقاتی که در خصوص پرتفوی یکی از سهامداران بیمه نوین در سال گذشته افتاد اما روند حرکتی این شرکت متوقف نشد و می توان اذعان کرد که در مقاطعی از سال گذشته فراتر از انتظار بود. تهیه و طراحی محصولات جدید بیمه ای، بهبود فرآیند بیمه های اتومبیل و افزایش رضایتمندی در بین بیمه گذاران از مهمترین اقدامات بیمه نوین در یکی از سخت ترین سالهای فعالیتش بود.

بررسی ها نمودار حرکتی بیمه نوین حاکی از آن است که طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ کاهش محسوس در صدور بیمه نامه در این شرکت رخ نداد و تنها در مقطعی از سال به واسطه مسئله ای که از آن صحبت شد روند صدور بیمه نامه ها ضرب آهنگ آرامی به خود گرفت.

سایر نتایج نشان می دهد که بیمه نوین در پایان سال قبل حضور موفقی در عملیات بیمه گری داشت و پیام روشنی را برای سهامدارانش مخابره کرد.

افزایش ۴۴ درصدی صدور حق بیمه در سال گذشته در مقایسه با ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ به خوبی ظرفیتهای بیمه نوین در عملیات بیمه گری را خاطرنشان می کند. این شرکت بیمه در پایان سال قبل ۴۳ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال حق بیمه صادر کرد که این میزان در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال بود.

میزان خسارت پرداختی بیمه نوین نیز در پایان اسفند سال قبل با رشد ۷۰ درصدی نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۶ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال رسید تا تراز مالی این شرکت در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال باشد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۱۷ درصدی را ثبت کرد.

بیمه نوین از پیش بینی ها جلو زد

یکی از مهمترین نکات در خصوص نتایج بیمه نوین در سال ۱۴۰۲ پیشی گرفتن این شرکت از برآوردهای صدور بیمه نامه در سال قبل بود.

طبق صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ پیش بینی می شد تا بیمه نوین در پایان سال گذشته حدود ۴۱ هزار میلیارد ریال بیمه نامه صادر کند که این رقم در اسفند ماه سال قبل بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال بود تا بیمه نوین با پیشی گرفتن از برآورد صورت گرفته در سالی که با چالش بزرگی دست و پنجه نرم می کرد مدیریت بحران قابل تحسینی را از خود به نمایش بگذارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار