پیش‌بینی بورس فردا ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی فردا ۱۸ خرداد بازار گفت:در روزهای آینده و به خصوص بازار فردا روند متعادل به سمت مثبتی را شاهد خواهیم بود و تعداد بیشتری از نمادهایی که در صف فروش قفل هستند تا پایان این هفته با تقاضا رو به رو می‌شوند.

به گزارش رصد روز، پیش‌بینی بورس فردا ۱۸ خرداد ۱۴۰۰. امروز بازار سرمایه روند متعادل و مثبتی را داشت به طوری که بیشتر نمادهای شاخص‌ساز گروه‌های پتروشیمی و فولادی با تاثیر مثبت در شاخص کل بودند و در نهایت شاخص با روندی صعودی به کار خود پایان داد.

سلمان بابایی‌زاده کارشناس بازار سرمایه در درباره پیش‌بینی بازار فردا ۱۸ خرداد گفت: در روزهای آینده و به خصوص بازار فردا روند متعادل به سمت مثبتی را در بازار مشاهده خواهیم کرد و تعداد بیشتری از نمادهایی که در صف فروش قفل هستند تا پایان این هفته با تقاضا رو به رو می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در بخش دیگری از توضیحاتش گفت:متغیرهای اثرگذار به لحاظ سیاسی در بازار سرمایه ابهام در نتیجه برجام و انتخابات هستند و متغیرهای دیگر که به صورت بنیادی در بازار اثرگذارند مانند نرخ دلار و کامودیتی‌ها در حال حاضر بیشترین تاثیر را در روند بازار دارند. وی در این باره افزود: انتخابات در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین عامل اثرگذار در اقتصاد کشور است اما تاثیر آن در بورس به حداقل رسیده و تاثیر آنچنانی دیگر بر روی بازار ندارد و واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهد.

وی درباره تاثیر برجام بر روی بازار گفت:برجام بر تغییرات نرخ دلار موثر خواهد بود اما به نظر می‌رسد دلار در نقطه ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان به تعادل برسد.

بابایی‌زاده درباره تزریق نقدینگی به صندوق توسعه و تثبیت بازار گفت: واریز نقدینگی به بازار اگر از سوی نهادهای بیرونی باشد باعث تغییر در روند بازارنمی‌شود؛ زیرا باز هم مصداق دستکاری و دخالت است بنابراین بازار باید با مکانیزم عرضه و تقاضا و توسط سهامداران به تعادل برسد.

وی در پایان درباره پیش‌بینی بازار فردا گفت: بازار فردا متعادل است و هر چه به سمت آخر بازار نزدیک شویم روند بازار بهتر خواهد شد. گروه‌های مهم و موثر در روند بازار هم پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و پالایشی‌ها خواهند بود.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار