پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه ۵ بهمن ماه ۹۹

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 5 بهمن 99 می پردازیم. قبل از تحلیل و پیش بینی بورس فردا یکشنبه 5 بهمن  99 لازم است مقدمه ای ارائه کنیم.

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه ۵ بهمن ۹۹ می پردازیم. قبل از تحلیل و پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۵ بهمن  ۹۹ لازم است مقدمه ای ارائه کنیم. می دانید که بازار بورس یکی از بازار های مالی و راه های سرمایه گذاری پر سود و البته پر نوسان و ریسک در جهان می باشد. سرمایه گذاری در این بازار در ایران نیز محبوبیت بالایی دارد. اگرچه امروز با توجه به سقوط ها و افت بی سابقه بازار بورس کسی دل خوشی از بورس ندارد. اما به هر ترتیب در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون نفر کد بورسی داشته و در بازار بورس فعالیت می کنند. از آنجایی که سرمایه گذاری در بازار بورس به دلیل نوسانات ریسک های زیادی دارد، بسیاری از سرمایه گذاران توجه زیادی به پیش بینی ها و تحلیل های متخصصان دارند. برخی از فعالان اقتصادی و کارشناسان بورسی نیز برای اطلاع رسانی به مردم تحلیل هایی ارائه می دهند.

بورس امروز چه شد؟

برای این که بتوانیم در خصوص تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه ۵ بهمن  ۹۹ اظهار نظر کنیم، بایستی نگاهی به وضعیت بازار بورس امروز داشته باشیم. بورس امروز شنبه ۴ بهمن ۹۹ چه شد؟ شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با رشد ۲۲ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز سبزپوش شد و با رشد ۳ هزار واحدی  ۴۳۶ هزار و ۳۴۲ واحد را ثبت کرد.

وضعیت بازار بسته ۱۴:۱۷:۳۴
شاخص کل ۱,۲۲۲,۰۷۰.۰۳ 

۳۸۰۹۲.۱۲
شاخص کل (هم وزن) ۴۴۰,۳۸۳.۱۳ 

۷۲۵۲.۳۴
ارزش بازار
۴۸,۵۹۵,۰۷۹.۸۳۴ B
اطلاعات قیمت ۹۹/۱۱/۴ ۱۳:۵۱:۳۲
تعداد معاملات ۸۱۵,۵۸۱
ارزش معاملات
۷۱,۴۲۸.۶۲۱ B
حجم معاملات
۵.۶۱۱ B

تا به این لحظه بازار بورس روندی مثبت و سعودی داشته است. به نظر می رسد استعفای رئیس سازمان بورس و تحلیف جو بایدن سیگنال های مثبتی برای سرمایه گذاران در بازار بورس بوده است.  اما آیا این روند مثبت و صعودی فردا نیز حفظ می شود؟

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه ۵ بهمن  ۹۹

امروز جو غالب بر بازار بورس، جوی مثبت بود. شاخص کل و شاخص کل هم وزن امروز رشد خوبی داشتند. به نظر تحلیلگران بازار بورس و فعالان اقتصادی پیش بینی می شود که فردا یکشنبه ۵ بهمن ماه ۹۹ بازار بورس نه تنها روند مثبت و سعودی امروز را حفظ کند، بلکه وضعیت بهتری نیز داشته باشد.

محمدرضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه ۵ بهمن ۹۹ و عملکرد فعلی بازار سرمایه چنین گفت: عملکرد بازار سرمایه در زمان قبل و بعد تحریم ها نشان داده که به طور متوسط نرخ بلند مدت آن ۲.۵ تا ۳ برابر نرخ بازه بدون ریسک است. لذا مردم در شرایط فعلی آرامش خود را حفظ کنند و بدانند شرایط بازار سرمایه در بلند مدت حتما به نفع کشور و مردم خواهد بود.

وی در پایان افزود: محورهای مربوط به بخش ‌های نظارتی بر بورس از موضوعات اصلی بحث جلسات برگزار شده می باشد و عدم نظارت و مدیریت‌های ضعیف دلیل بخشی از بی نظمی های اخیر بازار سرمایه بود که باید اطلاح شود دولت باید برای جبران بخشی از اشکالاتی که در عرضه‌ هایی همچون دارا دوم و پالایشی ‌ها داشته، ورود کند.

اما به هر ترتیب فراموش نشود که ما در شایا نیوز تنها با توجه به شواهد موجود و نظر کارشناسان اقتصادی به پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه ۵ بهمن ماه ۹۹ می پردازیم. نوسانات بازار بورس به ده ها فاکتور وابسته است و هرگز نمی توان اظهار نظری قطعی در این خصوص داشت که فردا بورس چه خواهد شد؟

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

شایا نیوز

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

حامد

پاسخ دادن

۰۴ بهمن ۱۳۹۹


امیدوارم واقعا دولت و مجلس به جای تقابل در کنار هم قرار بگیرند و منافع مردم را بر دعواها و کرسی های سیاسی آینده خود سرلوحه کار خود قرار بدهند و باعث سلب بی اعتمادی بیشتر ملت نشوند به ویژه حالا که با دعوت آنها ما به بورس آمدیم وتقریبا اکثریت ما بالای ۵۰درصد سرمایه مون رو در بورس باختیم

آخرین اخبار