پیش بینی بورس شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش اختصاصی رصد روز ، افت ۲.۴۴ درصدی شاخص کل در پایان هفته نگرانی های زیادی را ایجاد کرد تا جاییکه بسیاریس از سهامداران خرد نگران وضعیت سرمایه خود هستند. این میان برخی کارشناسان در خصوص پیش بینی بورس شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ در هفته سوم دی ما...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، افت ۲.۴۴ درصدی شاخص کل در پایان هفته نگرانی های زیادی را ایجاد کرد تا جاییکه بسیاریس از سهامداران خرد نگران وضعیت سرمایه خود هستند. این میان برخی کارشناسان در خصوص پیش بینی بورس شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ در هفته سوم دی ماه نظر اعتقاد دارند سرمایه گذاران و سهامداران خرد نیاز به تغییرات زیاد در سبد سهام خود هستند. این کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به خروج نقدنگی قابل توجه از نمادهای بزرگ و ریسک بالای نگهداری آنها می توان با خرید و جابجایی برخی نمادها کمی وضعیت را بهتر کرد.

جزئیات پیش بینی بورس شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰

 

شاخص کل در هفته آینده تابعی از نرخ نوسانات ارزی و تصمیمات بین المللی است که البته در این مورد نوسانات ارزی قابل توجهی را شاهد نخواهیم بود زیرا سطح حمایت ها مانع از ریزش قابل توجه نرخ ارز خواهد شد.

موضوع مهم دیگر به فعل نرسیدن وعده هایی است که امید به تزریق نقدینگی در بازار ایجاد می کرد و ان تزریق از  صندوق تثبیت به بازار سهام  بود که هنوز هیچ کاری در این مورد انجام نشده که در این صورت باید اذعان کرد که بازار از تب و تاب خواهد افتاد و پیش بینی می شود در صورت عدم تحقق این وعده باز هم باید شاهد کاهش حجم معمالات باشیم.

بررسی ها نشان می دهد که در صورت عدم حمایت بازار از طریق صندوق ها حمایت قوی در کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نیز شکسته خواهد شد و حتی سرمایه گذاری در بازارهای موازی با توجه به نوسانات شدید نمی تواند جلوی ضرر و زیان سهامداران را بگیرد.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد که بازار سهام در هفته جاری به کم شدن فشار عرضه روبرو خواهد بود اما اگر وضعیت حمایتها تا یکی دو روز ابتدایی مانند هفته قبل باشد شاهد افت شاخص خواهیم بود.

موضوع مهم دیگر در بازار عدم تأثیرپذیری از تتصمیماتی است که به تازگی اتخاذ شده اما با توجه به نگرانی های گسترده در بازار نتایجش ملموس نیست که علت این امر کمبود نقدینگی، عدم امنیت سرمایه و نبود قوام در در تصمیم مدیران تصمیم گیر است.

برای بازار شنبه شاهد بازاری هستیم که در آن فشار عرضه کاهش خواهد یافت اما در عین حال بازار نوسانی و متزلزلی را در ادامه هفته خواهیم داشت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار