پیش بینی بورس فردا ۱ تیر ۱۴۰۰ / کارشناسان امیدوارند

پیش بینی بورس فردا 1 تیر 1400 به گفته کارشناسان می تواند مثبت باشد. سه کارشناس بازار سرمایه در این باره گفته اند که تأثیرات نرخ بهره بین بانکی در وضعیت فعلی بورس اثرگذار است

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۱ تیر ۱۴۰۰ به گفته کارشناسان می تواند مثبت باشد. سه کارشناس بازار سرمایه در این باره گفته اند که تأثیرات نرخ بهره بین بانکی در وضعیت فعلی بورس اثرگذار است و البته برخی مسائل سیاسی مانند برجام و انتخابات بازار را در میان مدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

محمد بامودت از تحلیلگران و کارشناسان بازار سرمایه درباره تحلیل بازار امروز و پیش بینی بورس فردا و روند آن  به خبرنگار نبض بورس گفت: به نظر بازار در روز جاری رنگ و بوی برجام را به خود گرفته بود. گروه بانکی و خودرویی که از برجام تاثیر مثبتی می‌گیرند با افزایش تقاضا همراه بودند، هم چنین بررسی طرح عرضه خودرو در بورس کالا نیز موجب توجه بیشتر و افزایش تقاضا در این گروه شده است.

 

پیش بینی بورس فردا ۱ تیر ۱۴۰۰

 

وی افزود:، اما در گروه‌های دلاری ابهام در مورد نرخ ارز و سیاست‌های دولت جدید و هم چنین تقویت احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و در نتیجه تقویت شاخص دلار و اصلاح کامودیتی‌ها باعث معاملات ضعیف‌تر در معاملات گروه فلزات و کانی‌های فلزی و غیر فلزی شد. به نظر اصلاح زمانی در این صنایع می‌تواند در کوتاه مدت ادامه داشته باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: هم چنین امروز آخرین مهلت خرید سهام صندوق‌های در آمد ثابت برای رسیدن به حد نصاب سهام تعیین شده بود که می‌تواند موجب کاهش بخشی از تقاضای بازار در روز‌های بعد شود. نشست خبری رییس جمهور منتخب نیز می‌تواند بر شفاف شدن برخی از ابهامات بازار تاثیر گذار باشد و تصویر روشن تری از بازار در روز‌های آینده ارائه دهد.

بامودت در انتها گفت: در نهایت با توجه به کاهش خروج پول حقیقی در روز جاری و پایان خوب بازار در دقایق انتهایی، بازار فردا می‌تواند مثبت باشد.

 

 

پیش بینی بورس فردا ۱ تیر ۱۴۰۰

 

محمد باقر خادمی کارشناس بازار سرمایه درباره موثر نبودن روند مثبت نماد‌های پالایشی و بانکی بر صندوق پالایشی یکم و دارایکم گفت: در حال حاضر ترس اصلاح و ریزش دوباره در بازار وجود دارد، اما اگر در یک دوره‌ای نماد‌های خودرویی و بانکی معاملات خوبی را داشته باشند و این اطمینان را بدهند که احتمال ریزش در آن‌ها کم است روند صندوق‌های دولتی هم مثبت خواهد شد. وی افزود: به دلیل آنکه اعتماد دیرتر به به صندوق‌های دولتی برمی‌گردد باید منتظر روند مثبت آن‌ها به شرط معاملات قانع کننده نماد‌های بانکی و پالایشی باشیم.

خادمی در بخش دیگری از این مصاحبه به تاثیر مهم نرخ سود بین بانکی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: عامل اصلی ریزش بازار تغییرات نرخ بهره بین بانکی در سال گذشته بوده است که که ابتدا تا ۸ درصد آن را پایین آوردند و دوباره تا ۲۴ درصد بالا بردند و همین موضوع در روند منفی بازار موثر واقع شد. وی افزود: نرخ سود بین بانکی به دلیل آنکه p/e بازار را مشخص می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

این کارشناس بازار درباره پیش‌بینی بازار فردا یک تیر ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر بازار در فاز نوسانی رفته و ترس در آن غالب شده است و باید فروشنده‌ها سهم‌های خود را بفروشند که بازار بتواند روند بگیرد. خادمی می‌گوید: روند بازار فارغ از دو تا سه روز آینده به نظر می‌رسد تا یکی دو ماه آینده معقول‌تر نسبت به حال شود و مثبت پیش برود.

ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا_ سه شنبه یکم تیرماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: اگر گزارش پیش بینی بازار دیروز را مشاهده کرده باشید ما خاطر نشان کردیم که احتمال می‌رود بازار در ابتدا روند منفی داشته باشد و سپس سمت تقاضا قوت بگیرد که امروز بازار در ابتدا روند نزولی خود را آغاز کرد و برخی از نمادها نیز صف فروش شدند و از ساعت ۱۰ به بعد سمت تقاضا با قدرت بیشتری همراه شد و شاهد مثبت شدن شاخص کل هم وزن و سپس مثبت شدن شاخص کل بودیم.

پیش‌بینی بورس فردا  ۱ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار لحظه‌ای

برای بازار فردا نیز پیش بینی می‌کنیم که بازار در ابتدای کار روند مثبتی را در پیش بگیرد و تا پایان زمان بازار این روند ادامه داشته باشد. در بین نمادها مختلف شستا دارای بیشترین تأثیر مثبت بود و این احتمال وجود دارد که فردا نیز بیشترین تأثیر را بر روی شاخص کل داشته باشد.

پیش بینی بورس فردا ۱ تیر ۱۴۰۰

دلیل رشد قیمتی نماد خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های این شرکت است، گروه پتروشیمی نیز از تقاضای خوبی برخوردار است و دلیل این امر گزارشات بسیار خوب این گروه بوده که منجر به ایجاد پی بر ای های زیر ۱۰ واحد شده است. گروه بانکی نیز از تقاضای خوبی برخوردار بوده و در بین این نمادها احتمال رشد قیمتی بانک صادرات و تجارت بیشتر است.

پیش بینی می‌شود گروه‌های بانکی، فلزی، پالایشی، سرمایه گذاری و پتروشیمی محرک رشد شاخص کل در بازار سرمایه باشند.

پیش بینی می‌شود بازار سرمایه فردا رشد پنج تا ۱۰ هزار واحد داشته باشد.

مطالب مرتبط