پیش بینی بورس فردا ۱۴ دی ۱۴۰۰

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۱۴ دی ۱۴۰۰ به لحاظ تکنیکالی حاکی از واگرایی منفی در RSI است این مسئله در کنار برخورد شاخص به سقف کانال مقاومتی باعث شده تا شاخص در کانال نزولی قرار گیرد. امروز اگرچه شاخص با روندی مثبت کار خود...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۱۴ دی ۱۴۰۰ به لحاظ تکنیکالی حاکی از واگرایی منفی در RSI است این مسئله در کنار برخورد شاخص به سقف کانال مقاومتی باعث شده تا شاخص در کانال نزولی قرار گیرد. امروز اگرچه شاخص با روندی مثبت کار خود را آغاز کرد اما صف فروش در اکثر نمادهای بزرگ باعث شد در کمتر از یکساعت شاخص به روند منفی برگردد. مسئله نگران کننده وضعیت گروه فلزات اساسی است که امروز نیز شاهد خروج ۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی بود تا در مجموع ۳۳ خروج پول حقیقی از این گروه رقم بخورد.

جزئیات پیش بینی بورس فردا ۱۴ دی ۱۴۰۰

 

با این حساب می توان گفت چنانچه بازار فردا سطح حمایتی ۱ میلیون و ۳۷۷ هزار واحد را رد کند باید منتظر کاهش ان تا محدوده ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار واحد بود. یکی از نکاتی که کارشناسان در تحلیل بازار فردا مد نظر قرار داده اند عدم تمایل به خرید و فروش در دقایق ابتدایی بازار بود که برای اولین بار در چند دقیقه اول حجم معاملات صفر بود هرچند که برخی گره هسته معاملاتی را علت این اختلال عنوان کردند اما در ادامه نیز مشاهده شد که میل به ترید کردن در بین گروههای حقیقی و حقوقی وجود ندارد.

این مسئله موجب شد تا در پایان معاملات امروز ارزش معاملات خرد به ۲.۱ همت برسد و به این ترتیب رکورد کمترین میزان ارزش معاملات خرد در ۷ ماه اخیر را ثبت شود. برخی دیگر از کارشناسان که بیشتر در حوزه بنیادی صاحب نظر هستند علت این شکاف را انتظار برای مذاکرات مستقیم ایران و امریکا عنوان کرده اند تا نتایج آن خود را در ادامه روند بازار نشان دهد.

نمودار پیش بینی بورسی فردا 14 دی 1400

برآورد برخی دیگر نشان میدهد که در خوشبینانه ترین حالت باید شاهد افزایش چندبرابری حجم معاملات بود و براورد می شود با رسیدن حجم معاملات به محدوده ۶ یا ۷ میلیارد میتوان به ایجاد چابکی در شاخص امید بست.

من حیث مجموع برای بازار فردا نیز نوسان منفی متصور است و احیاناً در پایان هفته کمی شرایط بهتر خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار