پیش بینی بورس فردا ۴ خرداد ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 4 خرداد 1400 از ادامه وضعیت منفی شاخص حکایت دارد. فروش سنگین امروز حقوقی ها در چند نماد بزرگ امیدها را برای سبز شدن شاخص در معاملات فردا را کمرنگ کرد.

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۴ خرداد ۱۴۰۰ از ادامه وضعیت منفی شاخص حکایت دارد. فروش سنگین امروز حقوقی ها در چند نماد بزرگ امیدها را برای سبز شدن شاخص در معاملات فردا را کمرنگ کرد. هرچند که به اعتقاد برخی علت اینکه امروز بازار نسبت به روز قبل کمتر ریزش داشت به عرضه اولیه فردا مربوط می شود که برای ایجاد اطمینان شاهد کاهش کمتری بودیم.

 

پیش بینی بورس فردا ۴ خرداد ۱۴۰۰

تا یک ماه دیگر ریزش‌های بازار سرمایه یک ساله می‌شود که به معنای نابودی اعتماد عمومی و تجربه تلخی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور است. در آینده اگر بازار هم خوب شود به مردم بگوییم بیایید در بازار بورس سرمایه گذاری کنید و با آموزش سرمایه گذاری کنید قطعاً جواب نه خواهند داد زیرا در این بازار تفاوتی ندارد که آموزش دیده باشید یا خیر.

گزارشات ۱۲ ماهه شرکت‌ها بر روی سامانه کدال قرار گرفت و این موضوع باعث شد پی بر ای بازار نزدیک به ۳ واحد کاهش پیدا کند و بازار ارزنده‌تر شود اما همچنان می‌بینیم بازار در صف فروش است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ با “پی بر ای”ها زیر ۱۰ واحد صف فروش هستند و زمانی که انتظار صف خرید وجود دارد شاهد صف فروش شده هستیم.

اگر این بازار هم مانند بازار رمز ارزها دامنه نوسان آزاد داشت، ریزش ۴۰ درصدی بازار به جای ۹ ماه، در چند ساعت انجام شده و بازار مجدد روند خود را شکل می‌داد.

پیش بینی می‌شود بازار فردا نیز منفی باشد.

پیش بینی بورس فردا ۴ خرداد ۱۴۰۰

مهدی افضلیان کارشناس بازار سرمایه درباره مصوبه‌های اخیر دولت در خصوص بازار سرمایه گفت: مصوبات هفته‌های گذشته توسط سران قوا و سازمان بورس سازوکار اجرایی پیدا نکردند و تا زمانی که توسط دولت و سازمان بورس این مصوبه‌‌ها جنبه اجرایی پیدا نکنند وضعیت بازار تغییری نمی‌کند و هم‌چنان شاهد روند منفی در بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین درخصوص تاثیر تغییر دامنه نوسان و متقارن‌سازی آن در بازار گفت: تغییر در دامنه نوسان باعث می‌شود سهم‌ها به قیمت واقعی‌شان نزدیک‌تر شوند و کمک می‌کند تا با کاهش قیمت، افرادی که می‌خواهند از آن نماد خروج کنند با سهولت بیشتری این کار را انجام دهند و بنابراین به نقدشوندگی آن سهم کمک می‌شود.

وی درباره وضعیت بازار در کوتاه مدت توضیح داد: تا زمانی که ورود سرمایه به بازار نداشته باشیم و سیاست‌های سیاست‌گذاران بازار به مرحله اجرایی نرسد روند نابسامان و منفی در بازار ادامه‌دار خواهد بود.

 

 

مطالب مرتبط