پیش بینی بورس فردا ۸ اسفند ۱۴۰۰

طبق پیش بینی کارشناسان، ریسک بازار تا حد زیادی کاهش یافته و حتی در مواردی برطرف شده است. روند معاملاتی امروز نیز نشان داد که جنگ در اوکراین تاثیری در معاملات بورس ندارد، بنابراین انتظار می‌رود شاخص کل و شاخص هم وزن روند رو به رشدی را داشت...

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس فردا ۸ اسفند ۱۴۰۰، طبق پیش بینی کارشناسان، ریسک بازار تا حد زیادی کاهش یافته و حتی در مواردی برطرف شده است. روند معاملاتی امروز نیز نشان داد که جنگ در اوکراین تاثیری در معاملات بورس ندارد، بنابراین انتظار می‌رود شاخص کل و شاخص هم وزن روند رو به رشدی را داشته باشند و صنایع با سودآوری همراه شوند. اما سوال اینجاست که آیا این شرایط برای رشد بورس کافی است یا بازار همچنان از نبود نقدینگی کافی رنج می‌برد؟

پیش بینی بورس فردا ۸ اسفند ۱۴۰۰

 به زعم اغلب کارشناسان، هم اکنون بازار در شرایط خوبی قرار دارد و با توجه به اینکه ریسک بازار کاهش یافته، بورس در امتداد مسیر صعودی حرکت خواهد کرد.

رضا شیرازی پور، کارشناس و فعال بازار سرمایه  روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: به نظر می‌رسد شاخص کل، کف جدیدی را حتی در کوتاه‌مدت شناسایی نمی‌کند و به آرامی در امتداد مسیر صعودی باقی بماند. با توجه به اینکه ریسک‌های بازار کاهش و حتی در مواردی برطرف شده است، انتظار می‌رود معاملات رو به رشدی را در بازار داشته باشیم.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 8 اسفند 1400

وی افزود: روند معاملات امروز نشان داد که جنگ در اوکراین نیز تاثیر چشمگیری در بورس اوراق بهادار تهران ندارد و شاید در کوتاه‌مدت تاثیر کوچکی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در مجموع می‌توان گفت کلیت بازار در شرایط خوبی قرار دارد و  در کوتاه‌مدت صنایع خودرویی و بانکی در سودآوری پیشرو خواهند بود. همچنین به نظر می‌رسد روند انحصاری قیمت‌گذاری در خودرویی‌ها پایان یابد و نرخ آن با اصلاح همراه شود.

وی افزود: به نظر می رسد شاخص کل و شاخص هم وزن نیز بعد از ریزش طولانی مدتی که در ۱۸ماه اخیر داشته‌اند، در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر می‌برند و رو به رشد خواهند بود اما در این میان صنایع کوچک بازار رشد بیشتری را داشته باشند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار