پیش بینی بورس ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

پیش بینی بورس 17 مرداد 1400 نشان میدهد که بازار فردا منفی خواهد بود.تا آخر هفته بازار سرمایه کمی اصلاح را پیش رو دارد و احتمالا در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بازار سرمایه امروز در نهایت برخلاف پیش بینی ها و در شرایط که در ساعات پایانی امکان منفی شدن را داشت خود را با حاشیه امن کشاند و در نهایت با هزار و ۷۱۸ واحد رشد همراه بود تا شاخص کل به ۱ میلیون و ۴۰۶ هزار واحد پهلو بزند. در پایان معاملات امروز ۲۹۸ نماد سبز و ۳۳۳ نماد قرمز بودند تا نشان دهد که بازار عرضه بیش از بازار تقاضا بود. امروز ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پول حقیقی از بازار خارج شد که شپنا با ۵۱۱ میلیارد ریال خروج پول حقیقی در صدر این فهرست ایستاد اما فارس با ۴۵۰ میلیارد ریال ورود پول حقیقی روز خوبی را پشت سر گذاشت. پیش بینی بورس ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ نشان میدهد که بازار فردا منفی خواهد بود.

امروز نیز با توجه به اتفاقاتی که شاهد بودیم در روز قبل باید شاخص منفی می شد اما در نهایت چند نماد شاخص ساز باعث رشد متزلزل شاخص شدند.

پیش بینی بورس ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

 

آنچه که در حال حاضر می توان از وضعیت بازار استنباط کرد حرکت شاخص به سمت اصلاح و بعد از آن استارت برای رشد خواهد بود. بررسی ها نشان میدهد که شاخص احتمالا بعد از اصلاح بعدی تا قله ۱ میلیون و ۴۵۰ راه سختی پیش رو نخواهد داشت البته این موضوع نیم نگاهی به سمت تعیین تیم اقتصادی دولت دارد و اگر با سیاست فعلی بازار سرمایه موجی تداخل نداشته باشد می تواند امیدوار بود که بازار بورس در یکی دوماه آینده می تواند اتفاقات خوبی را برای سهامداران رقم بزند.

از طرف دیگر رشد قیمت دلار در روزهای اخیر و کاهش نرخ سود بین بانکی منجر خواهد شد که بخشی از سرمایه موجود در این دو بازار به سمت بازار سرمایه یر ریز شود و احتمالا در روزهای آتی شاهد این ماجرا خواهیم بود. بازار دلار نیز اگرچه با تورم فعلی نرخ منطقی را در قیمت ارز نمایش میدهد اما باید گفت این افزایش قیمت در نهایت منجر به تعدیل بازار و خاموش کردن تقاضای حبابی می شود بنابراین تا آخر هفته بازار سرمایه کمی اصلاح را پیش رو دارد و احتمالا در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار