پیش بینی بورس ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بازار سرمایه فردا بیش از هروقت دیگر درگیر مسئله سیاسی و کابینه دولت است. برنامه های ترمیمی بازار سرمایه اگرچه در تیم اقتصادی دولت دیده می شود اما برنامه های کاربردی با شرایط بنگاههای خصوصی مهمترنی موضوعی است که ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بازار سرمایه فردا بیش از هروقت دیگر درگیر مسئله سیاسی و کابینه دولت است. برنامه های ترمیمی بازار سرمایه اگرچه در تیم اقتصادی دولت دیده می شود اما برنامه های کاربردی با شرایط بنگاههای خصوصی مهمترنی موضوعی است که باید به آن توجه کرد. پیش بینی بورس ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ نشان میدهد که بازار سبز خواهد بود و این امکان را می توان در نظر گرفت که با توجه به تحلیل زمانی شاخص این صعود حداقل تا چند هفته با اصلات کوچک ادامه دار باشد. پیش بینی بورس فردا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ همین طور نشان میدهد که تغییرات بازار ارز چگونه روی نوسانات بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود؟

وضعیت بازار سرمایه در چندوقت گذشته نشان میدهد که رد شدن از مقاومت های پیش رو به نفسی که در شاخص هم وزن وجود دارد سبب شده تا در روزی که حقوقی ها نمادهای شاخص ساز دست به فروش قابل توجه می زنند نمادهای متوسط و کوچک شاخص را به سمت صعود هدایت کنند این موضوع را در بازار روز شنبه خوبی مشاهده کردیم. اما در طرف دیگر ماجرا باید به این مسئله توحه کافی داشت که شاخث بورس و دلار حالا در رقابتی عجیب با هم قرار دارند و نسبت همبستگی آنان به هم مثبت است به این معنی که با افوب شاخص دلار در بورس هم شاهد اصلاحاتی خواهیم بود بنابراین با توجه به اتفاقات اخیر باید گفت که نمادهای دلاری فعلا پیش خواهند رفت و نمادهای بزرگ نیز اگر هم اصلاحی داشته باشند بسیار کوتاه مدت خواهد بود. 

تغییرات نرخ ارز همانطور که در صورتهای مالی بسیاری از شرکت ها قابل مشاهده است نشان میدهد نوسانات نرخ ارز در ابتدا روی تسعیر ارزی شرکتها اثرگذار خواهد بود و در ادامه باعث خواهد شد تا شرکتها دست به سیو سود حاصل از این ماجرا بزنند که در این مورد نمادهای بانکی جلودار هستند. بنابراین افزایش نرخ ارز در روزهای آینده سود حاصل از تفاوت تسعیر را ایجاد می کند که در آن به سودآوری شرکتها کمک خواهد شد پس با این فرضیه حتی اگر شاخص به دنبال اصلاح نیز باشد بسیاری از شرکتها وضعیت خوبی را در این شرایط به دست آورده اند و سهامشان ارزنده خواهد بود.

موضوع بررسی سیاستهای اقتصادی دولت ذئیسی نشان میدهد که طبیعتاً در چهارسال نخست ریاست جمهوری باید اتفاقات مثبتی را شاهد باشیم هرچند که در مورد دولت سیزدهم با توجه به یکدستی دولت و مجلس می توان عمر این اتفاقات را بیشتر هم ارزیابی کرد اما در نگاه کلی دولت رئیسی برای جبران آنچه در دولت قبل ناکارآمدی تعبیر می شد از همه ظرفیت های مغفول استفاده خواهد کرد بنابراین وضعیت بازار سرمایه وضعیت خوبی خواهد بود.

روند خرید و فروش و فروش حقوقی ها در بازار یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ و شکل گیری کندلها در دو ساعت پایانی نشان میدهد که بازار از حالت بلاتکلیفی درآمده و سهم های جامانده قصد دارند تا در این فاصله عقب ماندگی خود را جبران کنند. نگاهی به افشای اطلاعات با اهمیت این شرکتها نشان میدهد که استراتژی جدابیت سهم در مسائل مطرح شده کاملا مشهود است.

بنابراین برای پیش بینی بورس فردا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ باید گفت که بازار مثبت خواهد بود اما در ادامه هفته شاهد برخی اصلاحات خصوصا در نمادهای بزرگ به واسطه اصلاحات در بازار ارز و روند تغییرات مدیریتی در این شرکتها خواهیم بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار