پیش بینی شاخص کل بورس در ۲۸ مهر ۹۹ / بازار منفی است

بدون شک طی روزهایی گذشته بازار سرمایه درگیر جو روانی متأثر از انتخابات امریکاست. البته باید گفت که موضوع کنترل نرخ ارز نیز در صنایع وابسته به این مسئله نقش مهمی در ادامه بازار خواهد داشت.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شاخص کل به دلایل زیادی میل به ریزش دارد. این مسئله در بازار دیروز کاملا ثابت شد و در آن اکثر نمادهای شاخص ساز و سهم های بزرگ به خصوص نمادهایی که ارتباط مستقیم با مسئله ارز داشتند دچار ریزش شدند. پیش بینی شاخص کل بورس اگرچه تا آخر سال حکایت از روند رو به رشد دارد اما در شرایط فعلی باید گفت که بازار در بلاتکلیفی محسوسی به سر می برد.

بدون شک طی روزهایی گذشته بازار سرمایه درگیر جو روانی متأثر از انتخابات امریکاست. البته باید گفت که موضوع کنترل نرخ ارز نیز در صنایع وابسته به این مسئله نقش مهمی در ادامه بازار خواهد داشت. اتفاقات بورس کالا سومین عامل مهم در کاهش شاخص کل و حرکت به سمت واحدهای پائین تر است زیرا شاهد هستیم که نرخ گذاری محصولات تعیین کننده با برخی از قوانین با محدودیتهایی روبرو شده که اثر مستقیم آن در بازار بورس مشاهده می شود.

پیش بینی شاخص کل بورس حکایت از حرکت به سمت حمایتهای قدیمی دارد و بازار بورس در ۲۸ مهر ۹۹ نیز منفی خواهد بود. همگرایی شکل گرفته نیز این مسئله را تأئید می کند.

با همه آنچه گفته شد می توان امیدوار بود که این حرکت نزولی عمر کوتاهی دارد زیرا حمایت صندوق های درآمد ثابت از بازار و نیز صورتهای مالی برخی از شرکتها که منتهی به ۶ ماهه نخست سال است روند حرکتی بازار را از منفی به مثبت عوض می کند.

آنچه در حال حاضر خیلی اثر منفی روی بازار بورس گذاشته به طور عمده در مسئله ارز و انتخابات امریکا جستجو می شود که فشار فروش را در بازار زیاد کرده اما رفته رفته با فروکش کردن این مسئله می توان امیدوار بود که بازار به سمت و سوی خودش ادامه دهد.

در بازار دیروز نمادهای فولاد ، فملی ، تاپیکو ، کگل ، شپنا ، شتران و شبندر بیشترین اثرگذاری را روی بازار داشتند و در نهایت شاخص با  ۴۷۰۱۷ واحدی روبرو شد.

نزدیک بودن محمع ۶۶ شرکت بورسی و ارائه اطلاعات و صورتهای مالی در آن نیز خواهد توانست به روند منفی بازار خاتمه دهد زیرا بسیاری از نمادهایی که به مجمع خواهند رفت جزو سرمایه گذاریها هستند که می توانند در بازار اثرگذار باشند. بازار بورس در ۲۸ مهر ۹۹ احتمالا مانند بازار دیروز تا ریزش ۴۰ تا ۵۰ هزار واحدی را پشت سر خواهد گذاشت.

 

بیشتر بخوانید:

یک صندوق و ۴ نماد بیشترین ارزش معاملات بورس امروز را داشتند

ارزش سهام عدالت ۲۷ مهر ۹۹

پیش بینی بازارهای دلار طلا و بورس در هفته ی پیش رو

چگونه وضعیت سهام عدالت خود را مشاهده کنیم

 

مطالب مرتبط