پیش بینی قیمت دلار فردا ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

دلار در بازار آزاد اولین روز هفته را با حدود ۳۰۰تومان افزایش قیمت آغاز کرد و به ۲۶هزار و ۸۵۰تومان رسید.

به گزارش رصد روز، دلار در بازار آزاد اولین روز هفته را با حدود ۳۰۰تومان افزایش قیمت آغاز کرد و به ۲۶هزار و ۸۵۰تومان رسید.

 بازار ارز هفته‌های پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد. از ابتدای هفته گذشته با انتشار برخی اخبار مبنی بر لغو برخی تحریم‌ها، بازار ارز حرکت نزولی خود را آغاز کرد و با شروع مذاکرات نیز به کانال ۲۶هزارتومان بازگشت و حتی به کف این کانال هم نزدیک شد. آخرین قیمتی که دلار آزاد هفته گذشته به خود دید ۲۶هزار و ۳۰۰تومان بود؛ البته دلار هرات تا میانه‌های کانال ۲۵هزارتومان نیز پایین آمد.

شب گذشته و با خبر شروع نزاع میان اوکراین و روسیه، بازارهای مختلف افزایش قیمت زیادی را تجربه کردند و امروز بازار ارز نیز از تاثیرات این اتفاق مستثنی نبود.

به این ترتیب دلار آزاد که صبح در محدوده قیمتی ۲۶هزار و ۶۷۰تومان معامله می‌شد، در این ساعت از معاملات با اندکی افزایش به قیمت ۲۶هزار و ۸۵۰تومان رسیده است. این در حالی است که در ابتدای معاملات امروز دلار با قیمت ۲۶هزار و ۶۷۰ تومان خرید و فروش می شد. نمودار زیر روند قیمتی دلار در معاملات امروز را نشان می دهد؛

نمودار1

طی یک هفته گذشته دلار با نوسان حدود ۵۰۰ تومان در میانه کانال ۲۶ هزار تومان در نوسان بوده است؛ نمودار زیر روند قیمت دلار را طی یک هفته گذشته نشان می‌دهد:

نمودار2

دلار در صرافی‌های رسمی نیز امروز با حدود ۳۰۰تومان افزایش، در این ساعت در قیمت ۲۵هزار و ۳۶۹هزارتومان برای فروش و ۲۵هزار و ۸۸تومان برای خرید قیمت خورده است. قیمت دلار روز گذشته در صرافی‌ها، ۲۴هزار و ۷۷۰تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۱۴تومان برای فروش اعلام شده بود.

نمودار3

یورو نیز در صرافی‌های رسمی با قیمت ۲۸هزار و ۶۱۴تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۹۵۰تومان برای فروش معامله می‌شود. روز گذشته یورو در صرافی‌های رسمی، ۲۸هزار و ۴۲۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۸۱تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را ۲۵هزار و ۲۹۴تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۴۲تومان برای خرید اعلام کرده است که نسبت به روز پنجشنبه افزایش ۵۰۰تومانی را نشان می‌دهد. در آخرین روز هفته قبل دلار در صرافی ملی، ۲۴هزار و ۷۲۲تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۴۷۶تومان برای خرید قیمت خورده بود.

پیش بینی قیمت دلار 24 بهمن

یورو نیز در تابلوی این صرافی با ۱۰۰تومان افزایش، ۲۸هزار و ۶۹۶تومان برای فروش  ۲۸هزار و ۴۱۱تومان برای خرید قیمت خورده است. درحالی که روز پنجشنبه قیمت این اسکناس در تابلوی صرافی ملی ۲۸هزار و ۵۹۲تومان برای فروش ۲۸هزار  ۳۰۷تومان برای خرید نمایان شده بود.

درحالی که مذاکرات در جریان است در اولین روز از هفته، دلار آزاد بیشترین تاثیر را از افزایش قیمت شاخص‌های جهانی و همچنین اخبار سیاسی مربوط به اوکراین و روسیه گرفته است. حال باید دید معامله‌گران که انتظار دارند تا پیش از پایان سال و در همین دور از مذاکرات توافق حاصل شود، طی روزهای آینده دلار را در کانال ۲۶هزارتومان نگه می‌دارند یا دلار به کانال ۲۷هزارتومان باز خواهد گشت؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط