پیش بینی قیمت طلا فردا ۷ تیر ۱۴۰۰

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ثبات ارزش اونس و افت جزیی نرخ ارز را دلیل اصلی کاهش اندک قیمت طلا و سکه در بازار امروز دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار طلا تا پایان هفته شرایط باثباتی پیش‌رو داشته باشد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی قیمت طلا فردا ۷ تیر ۱۴۰۰. ابراهیم محمدولی درباره وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار امروز توضیح داد: اونس طلا با قیمت دیروز یعنی ۱۷۸۲دلار بسته شد و ثبات این عامل تا بازگشایی بازارهای جهانی در کنار عقب‌نشینی دلار باعث شد قیمت طلا و سکه در بازار امروز اندکی کاهش یابد.

 او با اشاره به نقش تقاضا در روند بازار بیان کرد: از بعد انتخابات داد‌وستد‌ها به روال عادی بازگشته و خبری از خرید و فروش‌های هیجانی نیست بنابراین نبود تقاضای بالا به همراه دو عامل گفته شده در آرامش بازار و ثبات بازار طلا موثر بوده است.

محمدولی گفت: البته مدتی است که در برخی روز‌ها شاهد پیشی گرفتن حجم معاملات فروش طلا و سکه نسبت به خرید هستیم که دلیل آن بیکاری و پایین آمدن سطح معیشت مردم ناشی از بیماری کرونا و بخشی هم نتیجه انتظارات به احتمال توافق ایران و آمریکا بر سر برجام است.

رییس اتحادیه طلا درباره چشم‌انداز بازار در روز‌های آینده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین اتفاق سیاسی پیش‌رو بحث برجام است و تا زمانی که این موضوع تعیین تکلیف نشود قیمت‌ دلار و طلا همچنان تحت تاثیر اخبار مربوط به آن نوسان خواهد داشت، اما تا پایان این هفته به نظر می‌رسد بازار طلا وضعیت باثباتی داشته باشد.

قیمت طلا و سکه ۶تیر ماه ۱۴۰۰

این فعال بازار طلا در پایان قیمت‌ طلا و سکه برای بازار امروز ششم تیر ماه را تشریح کرد. به گفته محمدولی قیمت سکه امامی با کاهش ۵۰هزار تومانی در مقایسه با دیروز به ۱۰میلیون و ۵۲۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسیده است.

او همچنین افزود: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته شد؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۵۴۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۴۹هزار تومان کاهش یافت.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار