چالش شفافیت و کیفیت اعضای هیئت مدیره بیمه ایران + سند

آیا تنها بیمه دولتی کشور باید با چنین ابهامات گسترده ای روبرو باشد که در آن نه از شفافیت خبری است نه از کیفیت لازم مدیران؟ محمد رضایی مدیرعامل شرکت بیمه ایران نیاز است تا در این موارد اقدام به پاسخگویی کند اما تا کی باید منتظر این موضوع ب...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شرکت بیمه ایران که هیچ شفافیتی را در بحث صورتهای مالی ارائه نمی کند و به جز عده ای معدود هیچکس به صورتهای مالی تنها شرکت بیمه ای دولتی دسترسی ندارد در جدیدترین فهرست اعلام شده از سوی بانک مرکزی که مربوط به ۲۱ فرودین ۹۷ تا ۳ آذر سال جاریست بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو ارز دولتی جهت واردات کالا . خدمات دریافت کرده است. این مسئله حالا این ابهام را به وجود می آورد که منبع خرج کرد این ارزها کجاست و چرا کسی نباید به صورت آزادانه از آن مطلع باشد؟ بنیانگذار صنعت بیمه در کشور که بیش از ۸ دهه از فعالیت آن در صنعت بیمه کشور می گذرد با ابهامات بسیار زیادی در این باره روبروست. بیمه ایران که توسط محمد رضایی مدیریت می شود بیش از ۵۰ ذرصد سهم بیمه های بازرگانی کشور را در اختیار دارد اما نبود شفافیت به واسطه عدم انتشار صورتهای مالی تنها بیمه دولتی کشور حالا برای بسیاری از فعالان این صنعت می تواند ابهامات زیادی را خلق کند. همه در برابر قانون یکی هستند و موضوع شفافیت مسئله مورد تأکید نظام جمهوری اسلامی است اما وقتی شرکت بیمه ایران به عنوان قدیمی ترین بیمه کشور در این مسیر تعریف نمی شود چطور می توان از سایر شرکتها چنین انتظاری داشت؟

در چند دوره که فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی منتشر شد نام بیمه ایران به عنوان یکی از بزرگترین دریافت کنندگان ارز دولتی در بین شرکتهای بیمه ای دیده می شود و مسلماً باید از مدیرانی که در این باره تصمیم گیر هستند پرسید که علت امتناعشان از انتشار صورتهای مالی این شرکت بیمه ای چیست؟ مسیر این ارزها در کجا و چگونه بوده. مسئله تأسف برانگیز دیگری که به نوعی در نظر نگرفتن شأن مخاطب است به پورتال این شرکت بیمه ای مربوط می شود که موضوعات مربوط به تصمیمات مجمع و صورتهای مالی در این بخش وجود دارد اما خالی از اطلاعات مورد نیاز است.

موضوع مهم دیگر درباره این شرکت بیمه ایران که باید محمد رضایی به عنوان مدیرعامل نسبت به آن پاسخگو باشد حضور رضا کاظمی تکلیمی با مدرک فوق لیسانس علوم اجتماعی و سید محمد ناصر مبرقعی با مدرک کارشناسی ارشد حقوق در جمع هیئت مدیره شرکت بیمه ایران است که خود بار ابهامات موجود درباره این شرکت بیمه ای را دو چندان می کند. بررسی مدارک معمول دانشگاهی در بین اعضای هیئت مدیره شرکتهای بیمه ای نشان می دهد که تخصص مورد نیاز برای حضور در بین مدیران ارشد شرکتهای بیمه ای ربطی به فوق لیسانس علوم اجتماعی و حقوق ندارد اما حضور رضا کاظمی تکلیمی و سید محمد ناصر مبرقعی خلاف این موضوع را ثابت می کند.

 

 

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که آیا تنها بیمه دولتی کشور باید با چنین ابهامات گسترده ای روبرو باشد که در آن نه از شفافیت خبری است نه از کیفیت لازم مدیران؟ محمد رضایی مدیرعامل شرکت بیمه ایران نیاز است تا در این موارد اقدام به پاسخگویی کند اما تا کی باید منتظر این موضوع بود؟

 

 

بیشتر بخوانید:

بیمه آرمان با قوانین چند چند است؟ + سند

چراغ سبز بیمه اتکایی امین به یک نماینده و وزیر سابق

بانکهای دولتی بزرگترین چالش بانکداری دیجیتال !!!

ابهام پشت ابهام درباره مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بیمه حافظ + اسناد

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار