چرا سهام عدالت کارگزاری ها فروش نمی رود؟

از اواخر مرداد ماه که بازار منفی شد  مطابق تصمیم شورای عالی بورس  روش تجمیعی  به بلوکی تغییر داده شد به گونه ای که  نماد‌های سهام عدالت دیگر در بازار عادی به فروش نرفت، علت این تغییر در اصل جلوگیری از فشار عرضه بود.

به گزارش رصد روز ، روح الله میرصانعی دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار  با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای فروش سهام عدالت بعد از تغییر روش فروش از تجمیعی به بلوکی، بیان کرد: حدود یک ماه است که روش فروش سهام عدالت به روش بلوکی تغییر پیدا کرده است،در گذشته کارگزاران می‌توانستند سهام افراد را در بازار عادی به فروش بگذارند که علت آن را هم وجود عرضه و تقاضا بود.

وی افزود: از اواخر مرداد ماه که بازار منفی شد  مطابق تصمیم شورای عالی بورس  روش تجمیعی  به بلوکی تغییر داده شد به گونه ای که  نماد‌های سهام عدالت دیگر در بازار عادی به فروش نرفت، علت این تغییر در اصل جلوگیری از فشار عرضه بود.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: از آنجایی که بازار بلوکی مانند بازار عادی حجیم نیست، مانع فروش سریع سهام می‌شود و به طور عملی می‌توان گفت این امر سبب تفاوت سهامداران سهام عدالت با سایر سهامداران شده است.

میر صانعی تصریح کرد: از آنجایی که در بازار بلوکی خریداری وجود ندارد کارگزاران نمی‌توانند سهام عدالت افراد را به فروش برسانند و همین عاملی شده است تا سهامداران از روند عملکرد کارگزاری‌ها در فروش سهام عدالت ناراضی باشند.

وی گفت:روش فروش بلوکی باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود زیرا سهامداران سهام عدالت حق دارند مانند سایر سهامداران سهام خود را در بازار اول به فروش برسانند.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار بیان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید هرچه سریع‌تر در این موضوع ورود کند زیرا سهامداران حدود یک ماه است که منتظر فروش رفتن سهامشان هستند.

میر صانعی در پایان گفت: کانون کارگزاران خود را موظف می‌داند به هر طریق پیگیر حقوق سهامداران باشد.

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط