چه تعداد جویای کار در سال قبل مشغول به کار شدند؟

مراکز کاریابی دولتی نیز از مجموع 23 هزار و 664 نفری که به آنها مراجعه کردند 17 هزار و 268 نفر را به کارفرما معرفی و از این تعداد 12 هزار و 316 نفر موفق به راهیابی به بازار اشتغال شدند. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع اشتغال مهمترین نگرانی خانوار ایرانیست. زروند کند استخدامی در سازمان و ادارات دولتی موجی از جویندگان کار را به سممت مراکز کاریابی می برد در این میان کاریابی های دولتی بدون هزینه اقدام ب جمع آوری اطلاعات کارجویان می کنند و با پیدا کردن موقعیت مناسب با اطلاعات شخص مراجعه کننده او را به کارفرما معرفی خواهند کرد و مراکز کاریابی خصوصی نیز همین فرآیند را با دریافت هزینه انجام می دهند. آمار جویندگان کار سال گذشته نشان می دهد که در مجموع ۳۹۱ هزار جویای کار در سال ۹۸ داشتیم که از این تعداد ۸۹ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند که این آمار حدود ۲۲ درصد کل آمار جویندگان کار است.

مراکز کاریابی خصوصی در سال ۹۸ از مجموع ۳۶۷ هزار و ۶۱۶ نفر جویای کاری که به آنها مراجعه کرد ۳۵۲ هزار و ۹۴۸ نفر را به کارفرما معرفی که از این تعداد ۷۷ هزار و ۱۹۹ نفر مشغول به کار شدند. این آمار ۲۱ درصد کل جویندگان کار در این مراکز است.

مراکز کاریابی دولتی نیز از مجموع ۲۳ هزار و ۶۶۴ نفری که به آنها مراجعه کردند ۱۷ هزار و ۲۶۸ نفر را به کارفرما معرفی و از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۱۶ نفر موفق به راهیابی به بازار اشتغال شدند.

 

 

استانهای تهران ، خراسان رضوی و البرز به ترتیب با ۹۴.۸۱۱ ، ۴۴۴۹۴ و ۲۸.۱۰۰ جویای کار بیشترین بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند که به ترتیب در این استانها ۳۱.۰۳۱ ، ۹.۸۶۲ و ۴.۲۵۰ نفر مشغول بکار شدند.

این آمارها به خوبی نشان می دهد که وضعیت اشتغال در بخش خصوصی کشور اصلا جالب نیست و اگر مراکز دولتی را از این آمار کسر کنیم تعداد افرادی که در سال ۹۸ در بخش خصوصی با تکیه بر آمار کاریابی های خصوصی مشغول بکار شدند جالب نیست که خود یک چالش یسیار مهم برای کشور به حساب می آید.

 

بیشتر بخوانید: 

 

چرا احکام بازنشستگی مستمری بگیران دیر صادر می‌شود؟/ بازنشستگی ۴ هزار نفر در شرایط کرونایی

۲۰ درصد ایرانی‌ها زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار