چگونه در بازار راکد قیمت خودرو افزایش می یابد؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مهندسی بازار آزاد خودرو در روزهایی که اقبال خریداران به محصولات خودرویی به واسطه تورم به وجود آمده در این بخش کم شده برکسی پوشیده نیست. در این میان اما و اگرهای وزارت صمت در کنار چند سازمان دیگر در جهت قیمت گذار...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مهندسی بازار آزاد خودرو در روزهایی که اقبال خریداران به محصولات خودرویی به واسطه تورم به وجود آمده در این بخش کم شده برکسی پوشیده نیست. در این میان اما و اگرهای وزارت صمت در کنار چند سازمان دیگر در جهت قیمت گذاری خودرو مهمترین عامل افزایش حصولات خودرویی در حاشیه بازار بود. مسئله ای که موجب شد تا دلالان خودرویی با بیان اینکه موضوع افزایش قیمت کارخانه و کاهش قیمت بازار تنها به دلیل افزایش حاشیه سود بازار خودروسازان مطرح شد سود بیشتری را مال خود کنند. در این میان بازار خودرو به دلیل بلاتکلیفی از کمترین میزان تقاضا در چند وقت اخیر روبرو بود به طوریکه بررسی های میدانی خبرنگار رصد روز نشان میدهد که حجم معاملات بازار خودرو به گفته برخی نمایشکاه داران پایتخت به کمترین حد ممکن در چند وقت گذشته برسد.

با این حال بازار خودرو روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر می گذارد و عجیب تر اینکه در این بازار راکد شاهد افزایش قیمت خودروها هستیم در حالیکه در چنین بازاری باید قاعدتاً باید قیمت ها شکسته می شد تا کمی تقاضا افزایش پیدا می کرد اما نه تنها که این اتفاق نیفتاد بلکه طبق آخرین تغییرات پراید ۱۱۱ به ۱۶۸ میلیون رسید. پراید ۱۳۱ در بازار ۱۴۹ میلیون معامله می شود. تیبا ۲ نیز فعلا ۱۸۶ میلیون در بازار آزاد نرخ گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۲۰۶ تیپ ۵ نیز به ترتیب ۲۶۰ و ۳۰۴ میلیون قیمت دارند. چنین افزایش قیمتی که تبعات آن کم شدن قدرت خرید مردم است تنها به یک دلیل رخ می دهد و آن هم بلاتکلیفی در سازمانهایی است که خود را متولی قیمت گذاری خودرو می دانند. نگاهی به معاملات چند روز گذشته کاملا روشن می کند که جیب چه کسانی در یک چرخه معیوب در حال پر شدن است و سرمایه چه کسانی در حال پریدن. با این حال هنوز قیمت گذاری خودرو که مهمترین باگ صنعت خودروی کشور است در حال قربانی گرفتن از ولی نعمتان خود است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط