کارشناس علوم نظامی مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت / ادامه باگهای مدیریتی نظام بانکی

محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت کارشناس علوم نظامی است چندسالی می شود که سکان مدیریت این بانک برعهده دارد این موضوع از عجایب نظام بانکی کشور است که باگهای مدیریتی آن گویا تمامی نخواهد داشت.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، باگهای مدیریتی نظام بانکی کشور کم نیست و متأسفانه باید پذیرفت یکی از علتهای اصلی کمیت لنگ اقتصاد از شاهراه نظام بانکی کشور می گذرد. سوءمدیریت شاخ و دم ندارد که ببینیم و تعجب کنیم همین که با نگاهی گذرا به مدارج و مدارک تحصیلی مدیران برخی بانکها در همان نگاه اول متعجب می شویم کافی است که بدانیم مشکل کار کجاست. متأسفانه برخی اتفاقات در نظام بانکی منحصر به ورژن داخلی است زیرا نسخه خارجی برای آن نمی توان مثال زد. نتیجه چنین مسئله ای طبیعتاً به بی انضباطی مالی و در نتیجه اوضاع فعلی اقتصادی کشور ختم می شود. مدیران متخصص در کشور نه کم هستند و نه انتظارات ماورایی از سازمانها دارند بلکه برعکس این سازمانها هستند که از یک مدیر متخصص گاهاً انتظارات عجیب و غریب دارند. اگر بنا بود که داشتن مدرک تحصیلی مرتبط یکی از پیش شرطهای نشستن بر صندلی بنگاههای اقتصادی باشد بی شک باید با نیمی از مدیران غیرمتخصص که تنها با اشغال کردن چنین صندلیهایی امکان رویش و پرورش تخصص را در جامعه گرفته اند خداحافظی می کردیم. کم نیستند مدیران بانکی که برخی از آنها با مدارک تحصیلی خود همه را شگفت زده کرده اند زیرا بازگو کردن چنین موضوعی نزد یکی از مدیران موفق دنیا بیشتر به یک لطیفه شباهت خواهد داشت. بانک قرض الحسنه رسالت از جمله بانکهائیست که مدیرعامل آن فارع التحصیل علوم نظامی در مقطع کارشناسی است. محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت چندسالی است که سکان مدیریت این بانک را در اختیار دارد.

 

 

کارشناس علوم نظامی البته شاید جایگاه بهترش در بخش حفاظت فیزیکی و یا سایر بخشهای حراست بود نه اینکه با این مدرک سکان هدایت بانک را در اختیار کسی گذاشته شود.

سؤالی که باید پرسید و البته پاسخ آن به کمی شهامت نیاز دارد این است که چطور و چگونه می توان با این کیفیت شاهد برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی بود؟ اگر امروز محمدحسین حسین زاده خود به عنوان یک شهروند نه به عنوان یک مدیر بانکی مطلع می شد که کارشناس علوم نظامی مدیریت یک بانک را بر عهده دارد چه واکنشی نشان می داد؟

برای اصلاح نظام اقتصادی نیازی به معجزه نیست همین که مدیران غیرمتخصص جای خود را به مدیران متخصص بدهند کافیست.

 

 

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ناشناس

پاسخ دادن

۲۳ دی ۱۴۰۲


نظر شما محترم است اما فکر میکنم باید ایشان و طرز تفکر و دید وسیع ایشان با آن شخصیت چند بعدی را نگاه کنید

امیر

پاسخ دادن

۰۴ فروردین ۱۴۰۳


با نظر و دیدگاه شما کاملاً مخالفم، تحصیلات شعور و عقل مدیریتی به همراه نمی اورد. چه بسیار کسانی که با تحصیلات مرتبط مدیریت بانک مرکزی وزات راه و شهر سازی و امثالهم را داشتند در دولت های قبل و چه خرابی هایی که بار نیاوردند. چه نسخه های غلطی که از دانشگاه های اروپایی نیاوردند و بدون تحقیق پیاده نکردند. کافی است نگاهی به رویه بانک رسالت بندازیم. در تمام کشور ده ساختمان هم ندارد!!! نگاهی به رویه دیگر بانک ها با مدیران تحصیل کرده و افکار اقتصاد لیبرالی بندازیم!!! بزرگترین و عظیم ترین ساختمان ها در بهترین لوکیشن های تهران و شهرهای مختلف را تملک می کنند. بنگاه داری را در پیش گرفته و تورم سرسام اور ایجاد می کنند. مدیران تعطیلات را در خارج از کشور به سر می برند. و.... ای کاش مدیران دیگر بانک ها هم علوم نظامی خوانده بودند تا حداقل خود و خانواده شان در زمان مدیریت ممنوع الخروج بودند و فقط با هماهنگی می توانستند خارج شوند. ای کاش مدیران بانک های دیگر علوم نظامی می خواندند تا می فهمیدند که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی به سر می بریم و باید مثل یک سرباز جان بر کف کار کنند نه مثل بچه پول داری که دستش در جیب پدر است و ....